~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Saturday, November 6, 2010

TAKZIAH - Buat Kak Ida

baiklah...lihat tampalan ini dahulu...baru baca cerita yang terbaru ini...baca di sini...

baca berita ini...di sini..

jam 245 petang tadi...aku mendapat pesanan ringkas melalui telefon bimbit ku...pesanan tersebut berbunyi begini....

"dukacita di maklumkan suami kepada faridah@hazrul telah kembali ke Rahmatullah...mohon Al-Fatihah buat Allahyarham...semoga rohnya di cucuri rahmat Allah..."

ya Allah..seperti mahu luruh jantung aku...terimbas kembali peristiwa semasa hari pernikahan mereka...lagi pula...belum pun cecah sebulan...Ya Allah..tabahkanlah hati kakak ku ini....

muda sungguh usia pernikahan mereka..ini pula tamparan yang kak ida perolehi...masih terngiang-ngiang suara arwah....

"sha, nak balik dah ke? singgah la pasar payang dulu ke"

semasa ini..dia berada di atas pelamin...bersama isterinya....muka penuh kegembiraan...dan kesyukuran...kerana berjaya mengambil kak Ida menjadi penyeri hidupnya....


ya Allah....tabahkanlah kakak aku..kuatkan lah semangat dia...

aku menelefon kak Zaza..untuk bertanyakan lebih lanjut tentang keadaan ini...kata kak Zaza...

abang Hazrul meninggal kerana ingin menyelamatkan kak Ida yang terlebih dahulu telah lemas....

ya Allah..abang dan kakak ku..sekarang ini kan musim hujan dan banjir...mengapa kalian sengaja menempah maut di sana...hurmmm..masih banyak tempat lain yang kalian boleh tuju...

benda sudah mahu jadi...tidak perlu aku untuk membebel panjang...aku hanya mahu ingin mengucapkan takziah kepada kak Ida...kuatkan semangat...tabahkan hati...

abang Hazrul...aku tidak begitu kenal rapat dengan dirinya...kerana sewaktu kak Ida sering berjumpa dengannya...aku berada di Kajang...walaubagaimanapun..aku tahu..dia seorang yang ramah...dan pandai mengambil hati semua orang.,..

apakan daya...Allah lebih menyayangi dirinya...relakanlah pemergian dia...redhakan segalanya...


innalillahiwainnalillahirojiun.....pergi sudah seorang hambanya...

AL-FATIHAH UNTUK ARWAH ABANG HAZRUL



orang risaukan dia...segera la balik....kirimkan lah SATU pesanan ringkas menyatakan diri dia selamat di sana...

No comments: