~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Friday, December 31, 2010

Kenangan 2010

pada tahun 2010 aku membina kehidupan sebagai seorang gadis remaja....membuka mata untuk melihat dunia luar...mencari rezeki untuk diri sendiri...membuat perubahan yang perlu untuk menjadi seorang gadis remaja yang matang...menggunakan akal fikiran di dalam setiap hal...kadang kala tergelincir juga...emosi tetap menguasai diri...perempuan bukan....maklum sahaja...

di antara perkara yang telah aku lakukan sepanjang tahun 2010....(mungkin ada juga yang tertinggal)

> mencari kerja di merata tempat....UPM Medic > UPM Ekologi > Puchong > UPM Kejuruteraan sehingga sekarang...ternyata aku seronok dengan kerjaya sekarang walaupun ianya tidak sehebat rakan aku yang lain...tetapi tidak mengapa...perlahan-lahan aku membina kerjaya..

> berjumpa dengan rakan-rakan yang suka berjalan di UPM Kejuruteraan...percutian kami pertama ke Cameron Hinghlands....ada di dalam tampalan sebelumnya...

> percutian kedua ke Port Dickson...membawa si dia juga...*senyum* ada juga pada tampalan sebelumnya...

>mendapat hadiah untuk hari lahir yang ke 23..iaitu sebuah perakam gambar pegun (kamera) aku bawa ke mana sahaja....

> membeli telefon bimbit baru...*senyum lebar* sama model dengan si dia....

> jari aku tersepit pintu kereta....sehingga sekarang belum baik...masih ada kesan darah beku di kuku...*monyok*

> mama membantu aku untuk membeli kereta baru....kereta zaman aku belajar dahulu telah di tukarkan kepada yang lebih baik...dan menarik...terima kasih mama...

> kereta baru = calar, tempat sportlight pecah terkena batu, rim sukan (baca: sport rim) kereta calar...hurmmm...kereta baru kan...mesti ada semua itu...tunggu masa untuk di letak tinted...

> berjaya mengurangkan berat badan sebanyak 20kg....*yipppppiiii*...semakin comel sekarang...

> sekarang menderita sakit pening-pening kepala...semoga tahun hadapan penyakit ini beransur pulih....

> makcik bertemu jodoh...insyaallah...

> AKU MEWUJUDKAN MUKABUKU (atas desakan rakan-rakan) dengan bantuan si dia....si dia yang mewujudkan MukaBuku aku...

> aku mewujudkan BLOG NURSHA410...*senyum* sehingga sekarang masih beroperasi...

> aku dan makcik pergi ke Terengganu menghadiri perkahwinan Kak Ida

> sebulan selepas kenduri....aku menerima khabar...perginya suami Kak Ida...akibat lemas *menangis*

> menghadiahkan si dia Porch Bag...sempena hari lahir si dia yang ke? 29 tahun....

> sepupu (lelaki) yang paling rapat, Angah telah pun selamat bertunang...

> alhamdulillah...DekWan telah habis SPM..moga terbaik untuk dia...

> DekMimi dilantik sebagai Pengawas Sekolah...

> menonton wayang entah berapa kali bersama si dia...(timbunan tiket wayang masih ada di dalam simpanan aku)

> pertama kali menjejakkan kaki di LowYat...bersama si dia...*ketawa* terlalu banyak kenangan bersama si dia...

dengan keluarga pula apa ya?

> aku rasa tidak banyak sangat...kami juga tidak pergi bercuti untuk tahun ini..mengapa entah...sibuk agaknya....*masam*

> eh....rasanya ada...pergi ke Tambun....ada Hari Keluarga pejabat ayah....kurang seronok...kerana pekerja tidak menghormati bos mereka...

> kami banyak keluar makan bersama-sama....itu sahaja...

> mama mendapat hadiah beg tangan Bonia bernilai RM1999...sempena hadiah hari lahirnya yang ke? 48 tahun....

kenangan 2010 lebih banyak bersama rakan-rakan....kerana mereka lebih hampir dengan aku...jika mahu di bandingkan dengan keluarga....tidak mengapa...mungkin ada waktu lain yang lebih gembira..nantikan sahaja...

mungkin itu sahaja yang ada...mungkin ada juga yang tertinggal...tidak mengapa...sekurang-kurangnya...ada yang melekat di ingatan bukan...*senyum*



SELAMAT TINGGAL 2010

SELAMAT DATANG 2011






terima kasih

Thursday, December 30, 2010

Bosan

hari ini aku MC...esok pula cuti umum...lusa sudah sampai hujung minggu...aduhh..masa aku terbuang macam tu sahaja...apa yang aku perlu buat ya>?

melayan MukaBuku juga sudah menjadi bosan....

melayan YM juga menjadi bosan....

yang aku tahu...aku bosan...

hendak keluar...tidak rajin...tiada teman...makanya...

duduk di rumah sahaja...






entah

Klinik

ermmm....rabu petang aku ke klinik..

doktor : ya syazwani sakit apa?
aku : selalu pening-pening...badan sejuk...tangan ketar..kejang...
doktor : mak ayah ada darah tinggi?
aku : hah? tiada
doktor : kencing manis?
aku : tiada juga la doktor
doktor : kita cek darah ok?
aku : okay...

jururawat yang buat kerja....kasar...tidak senyum langsung...aku sendiri menyampah...

doktor : awak tengok ni...BP masih di tahap yang boleh di kawal...tetapi tidak elok untuk umur awak...
aku : saya sendiri terkejut...(sambil mata melilau tengok bacaan darah 145/85 PB 99)

perbualan di sambung lagi...banyak yang kami bincangkan...akhirnya...

aku : nak MC bole?
doktor : bila?
aku : esok..
doktor : Ok...

*senyum* keluar dari bilik doktor...kerana dapat MC...risau juga ada...sebab tinggi betul bacaan tu...adoiii...

tengahari aku makan Domino Pizza la..tu BP mencanak-canak naik...iskkk....(BP : Blood Pressure)





"kena kurangkan makan bukan-bukan" baiklah...

Wednesday, December 29, 2010

Tekanan Darah Rendah kah??

Hurmmm...

sejak akhir-akhir ini aku sering sahaja pening-pening...masih bergantung dengan panadol..setiap hari...bahaya tu...aku tahu...tetapi masih lagi berdegil...tidak mahu pergi ke klinik untuk membuat pemeriksaan...
rakan baik aku bekerja dengan ubat-ubatan..bersembang dengannya di MukaBuku...

aku : apakah tanda-tanda tekanan darah rendah?
rakan baik : kau rasa macam mana?
aku : pening-pening...bila duduk...lepas itu mahu berdiri semula..kepala aku pening sangat-sangat...kalau tengahari pula...jangan cakap...terlalu pening...
rakan baik : tanda-tanda lebih kurang macam tekanan darah tinggi...pergi la klinik...datang tempat aku...
aku : aku risaukan tekanan darah tinggi sahaja...
rakan baik : mari datang tempat aku...
aku : lepas tu boleh jumpa kau kan?
rakan baik : jumpa aku buat apa...jumpa doktor la...
aku : hehehehe...*ketawa*
hurmmm...malam tadi kepala rasa tidak sedap juga...pening masih lagi terasa...apabila pagi...rasa pening berkurangan...sampai tengahari...aku memang tidak boleh kawal....semalam sahaja sudah tidur di surau..selama 1 jam..waktu rehat ya...setelah mengambil activ fast...

si dia pun sudah bising-bising...

si dia : pergi la cek apa yang tak kena
aku : dia datang sini la..bawa orang pergi klinik
si dia : kenapa balik kerja tidak mahu terus singgah?
aku : tak rasa sakit sangat
si dia : 0oooooh...bila orang sakit...pandai suruh orang pergi klinik...tapi bila dia? makan tak nak...pergi klinik tak nak...
aku : .........................................

meninggalkan dia...terus melelapkan mata..berbual menggunakan YM ya...
awal pagi sudah mendapat panggilan telefon dari si dia..bertanyakan khabar...sudah sihat atau belum.....*senyum* dalam hati (sayang juga pada aku)....

*sumber gambar dari google*




maaf...

Tuesday, December 28, 2010

Maggi dan Air Suam

sebelum tengahari tadi aku ada berbual kosong dengan sepupu aku(perempuan)...dia sudah bertanya kepada aku..bila mahu berpacaran...maksudnya bila mahu bersosial berdua...sudah lama tidak ketemu...rindu sangat...

walhalnya rumah tidak jauh pun....cuma masa yang tidak mengizinkan...iya lah..hujung minggu sahaja aku habiskan masa dengan si dia...dengan rakan lain juga kurang...maaf ya...*senyum*

sepupu aku bertanya :

angah : kaklong...bila mahu jumpa?
aku : sibuk la ngah...
angah : hujung minggu pun?
aku : iya sayang...
angah : kaklong ni ngalahkan Najib pula...
aku : itu lah pasalnya...nak-nak sudah dekat dengan pilihan raya bukan..lagi la sibuk ni...mahu tukar bendera...*gelak*
angah : terbaik la kaklong
aku : tengok sekarang sudah...harga minyak naik melambung-lambung...hidup makin susah...nanti satu hari akan sampai juga harga minyak rm2.20/liter..
angah : aah la kaklong..betul tu..angah sokong...nak kahwin pun susah la macam ni..
aku : rm20k sekarang sudah tidak cukup laa...buat air sirap juga sudah menggunakan gula yang banyak
angah : aah kaklong...kalau macam tu..lepas ini kita bagi tetamu makan maggi dan air suam je..ok kan?
aku : bagus untuk kesihatan tu..cuma rambut akan gugur sedikit...*ketawa*
angah : *ketawa sakan* tak pun kan kaklong kita bagi roti canai sekeping seorang...kuah cari sendiri...
aku : kuah bagi sahaja air suam
angah : *ketawa*
aku : gila hebat kenduri tu nanti..
angah : boleh masuk HarianMetro...

adoiii..perbualan kami memang entah ke mana-mana..mengarut sahaja lebih...angan yang entah apa-apa...itu lah pemikiran kami...ternyata sungguh kurang matang...

tetapi itu hakikat yang perlu kami lalui untuk 5 6 tahun akan datang....*mengeluh*





kita nanti jangan buat macam tu ya?

Monday, December 27, 2010

Jika Dahulu Begini...Tetapi Sekarang.....??!

"ILMU tanpa ADAB lahirkan MANUSIA biadap"

sedang aku kebosanan melayan bila agaknya akan berahkir hari isnin ini...aku terjumpa senaskah majalah lama...MILENIA MUSLIM....oohh keluaran Disember 2009...hampir genap setahun majalah ini...

aku mengambil majalah ini kerana tertarik dengan tajuk "RM3000 masih tidak cukup, Fobia hidup di bandar besar"

hurmmm...tidak aku nafikan...sekarang ini perbelanjaan semakin meningkat...aku yang hidup bujang ini pun sangat terasa akan situasi tersebut..ini kan pula orang yang sudah berkeluarga....ermmm...entahlah...sampai bila-bila situasi ini tidak akan berubah...selagi tiada 'perubahan'...lakukanlah mana yang termampu...

tetapi kali ini bukan mahu bercerita tentang itu...mahu bercerita tentang tajuk yang mula-mula aku letak di atas...sekali pandang aku terus tertarik...terus membaca isi kandungan artikel tersebut...hurmm...aku setuju 101 peratus...

lihat sahaja situasi di sekeliling kita....

jika dahulu...
mak ayah menjegilkan mata...
anak-anak sudah bagaikan penyu...
mahu di sembunyikan kepala...kerana takut...


tetapi sekarang...
mak ayah menjegilkan mata...
anak-anak melawan..
malah lagi besar jegilnya...


jika dahulu...
sekali mak ayah cakap..
JANGAN...anak-anak..
tidak akan sama sekali melakukan perkara yang di kata JANGAN itu...


tetapi sekarang....
makin di larang...makin menjadi...
(sudah besar lah kononnya,mahu merasakan sesuatu yang baru)


jika dahulu...
mak ayah tunjuk sahaja rotan ataupun penyangkut baju mahupun tali pinggang...
anak-anak sudah menggigil ketakutan...


tetapi sekarang....
anak-anak lebih hebat...
sehingga sanggup menikam mak ayah sendiri...


jika dahulu....
bla bla bla...banyak lagi...tidak mampu aku tuliskan...


tetapi sekarang...
bla bla...banyak lagi...tidak mampu aku tuliskan...


bagi aku...

anak-anak sekarang terlalu manja...sehingga tidak boleh di tegur langsung...walau sepatah...masing-masing diberikan ilmu setinggi Universiti lulusan dalam atau luar negara...tetapi hasilnya tidak semenggah...hurmmm...malah lebih bijak dari mak ayah nya..

apakah mereka tidak ingat..dari mana datangnya duit untuk menyara mereka belajar...hasil titik peluh siapakah?? mereka hanya masuk ke kelas yang lengkap berhawa dingin mahupun kipas...tidak mengapa ianya cukup selesa untuk seorang pelajar...tidak langsung memikirkan sebarang masalah...bila tiada duit..telefon sahaja mak ayah...minta masukkan duit..kerana ingin makan...huh!...makan kah atau berbelanja sakan?

aku memang nampak situasi ini di sekeliling aku..tidak terkecuali adik-adik aku...hurmm..aku risau kiranya tingkah laku mereka begitu...

mak ayah bergolok gadai menjual itu dan ini...untuk bagi anak itu segulung SIJIL, DIPLOMA mahupun IJAZAH...jika tinggi lagi DOKTOR FALSAFAH....tetapi si anak..hampir lupa..di mana kaki berpijak..di mana langit di junjung...kesian mak ayah...

tercapai cita-cita si anak...jika mak ayah mahu menegur....jawapan balas yang di terima...'' mak apa tahu? duduk di kampung''...pedih hati mak apabila mendengar itu...hurmmm...

jadilah manusia yang penuh ilmu di dada dan tinggi adabnya...
bukan menjadi manusia yang penuh ilmu di dada...adabnya tiada...

hurmmmm...buat perubahan mana yang boleh....

mak ayah tinggi darjatnya...jangan sesekali membelakangkan mereka...dengar kata mereka untuk hidup yang cerah masa depannya...dan juga senang dunia akhirat...

belajar cara menghormati orang tua...atau orang yang lebih tua....diam mereka tidak bermakna mereka setuju...perlu bijak memahami apa di dalam fikiran mak ayah...

cukup panjang tulisan kali ini...maafkan aku...sedikit beremosi...




maaf ganggu kamu sedang bekerja...

Bayangkan

ada berita baik di sini...buat makcik...Insyaallah...jika tiada aral makcik akan bertemu jodoh...selepas itu..makcik akan berhenti kerja....dan menetap di Pendang bersama keluarga barunya...

aku juga sudah membayangkan kehidupan tanpa makcik...

sejak aku lahir sehingga berumur 13tahun...aku tinggal bersama makcik..iyalah..makcik tinggal sekali dengan mama dan ayah....sudah tentu hubungan kami rapat...

kami terpisah...pada umur aku 14tahun sehingga 22tahun...kerana ayah aku berpindah ke Pahang...makcik tidak dapat ikut...kerana bekerja...makcik tinggal di Kajang...selama 8 tahun makcik keseorangan...

habis belajar...aku tinggal bersama makcik semula...sejak setahun yang lalu...setahun bukan masa yang singkat......untuk aku melupakan semuanya..terlalu banyak kenangan yang akan terpahat...

makcik seorang yang :
> suka membebel
> suka buat kuih
> suka buat kek
> suka kemas rumah
> suka buat kerja lambat-lambat
> suka gaduh dengan aku (aku yang suka cari pasal dengan makcik)
> suka buat muka
> suka bersungut
> suka bagi aku duit...(masa aku tengah sesak....tunggu gaji lambat, aku yang boros belanja)
> banyak lagi yang makcik suka...buat masa ini aku ingat yang itu sahaja...

bayangkan jika makcik tiada :
> tiada orang akan membebel di telinga aku setiap pagi...
> tiada orang akan menyediakan sarapan aku setiap pagi
> tiada orang yang akan membuat kuih untuk aku
> tiada orang yang akan membuat kek untuk aku
> tiada orang yang akan bergaduh dengan aku...
> tiada orang yang akan bagi duit setiap bulan
> tiada lagi orang yang akan membelikan pencuci muka aku...
> tiada lagi orang yang akan mengutip baju kotor aku...
> tiada orang yang akan membasuh baju kotor aku..
> tiada orang yang akan menyidai dan melipat baju aku...
> tiada lagi semua itu...

aku mengaku...aku selalu bergaduh dengan makcik...
aku mengaku...selalu buat tak endah apabila makcik bercakap...
aku mengaku...selalu marahkan makcik...
aku mengaku...aku selalu buat muka depan makcik...

sekarang aku terpaksa akur...aku akan kehilangan semua itu...aku juga tidak perlu bertekak dengan makcik lagi...




sedih sangat....tiada lagi orang yang akan menjaga saya di sini....

kisahnya

pagi tadi aku pergi bank untuk bayar duit kereta....masih mencuba menggunakan deposit tunai...tetapi gagal...sudahnya..aku pergi ke kaunter sahaja...

aku : akak...kenapa saya tidak boleh menggunakan mesin deposit tunai...haisshhh..?
akak bank : nanti akak tengokkan kenapa...
aku : baiklah...lallalalalllaallllaaaa..hurmm
akak bank : adik, kereta ini perlu di bayar sebanyak rm538 dan ada cas di sebabkan kelewatan 33 sen...
aku : eh ye ke? tak pernah lewat sebelum ini...jadi saya kena bayar berapa?
akak bank : rm538 la...
aku : okay akak...nah duit...

selesai urusan di bank...aku dan dekwan pergi ke tol Kajang...untuk tambah nilai kad sentuh dan jalan (baca : touch n go) kak liza punya...sementara menunggu dekwan...aku terfikir...terus menelefon si dia..

aku : hellooww...orang nak tanya ni?
si dia : hah..apa dia?
aku : selalu kat Public Bank...kita bayar kereta berapa?
si dia : rm500 la..
aku : kat EON Bank...?
si dia : rm550...
aku : haaaa...patut la...tak boleh guna mesin deposit tunai...selalu kan kita masukkan rm550...kenapa malam itu..kita masukkan rm 500 sahaja...haiiyaa...
si dia : patut la dia cakap...ada lebih rm50...
aku : hurmm...tak apa lah..duit sudah habis di belanja...lalala...
si dia : sengal...
aku : hahahahaha..ok lah...pergi buat kerja...

patut pun la..mesin itu tidak mahu menerima wang aku...ishhh...

perbelanjaan sudah pun ke laut untuk bulan ini...entah apa yang buat...hurmmm...malas aku mahu fikir...yang penting...untuk simpanan telah aku asingkan...juga untuk bayar kereta...sudah selesai....



sakit kepala... :(

Friday, December 24, 2010

Rindu Mahu Menaip Panjang-Panjang dan Berkongsi Gambar

sejak akhir-akhir ini aku perasan akan blog aku ini sudah kurang meriahnya..tidak banyak yang aku kongsikan melainkan kisah-kisah peribadi...*mengeluh* mengapa ya jadi begitu...di sebabkan oleh kekangan masa dan juga kesibukan yang amat ternyata untuk 2 minggu kebelakangan ini..tidak menang tangan aku untuk menyiapkan segalanya..

-gambar : google-

psstt :
tetapi dalam sibuk-sibuk ini...MukaBuku tidak aku lupakan...*ketawa* sering sahaja mengemaskini status...*senyum*

Iyalah..gambar juga sudah kurang aku kongsikan...*mengeluh* bukan apa...sebelum ini aku menggunakan perisian picnic untuk menyunting gambar...apakan daya...perisian tersebut tidak boleh di gunakan di komputer aku..*kecewa*...

hari minggu juga terpaksa bekerja...mahu menyaiapkan 65 salinan laporan mesyuarat yang di hadiri oleh bos aku pada pagi ini...boleh siapkah? *musykil*....hurmmm...





tertidur..maaf

Thursday, December 23, 2010

Banyak Cerita

KES 1
kelam kabut menyiapkan kerja yang perlu di hantar sebelum petang semalam - BERJAYA
sambil memikir juga....aduhh...sempat siapkah 65 salinan kerja petang semalam? akan dilakukan hujung minggu ini...adoiyaiiii...

KES 2
secara tiba-tiba..telefon bimbit aku...rosak..tiada bunyi..senyap semacam sahaja...iya..aku bukan lah tergolong dalam golongan orang-orang yang sabar...bila sahaja situasi ini terjadi kepada aku...makanya...aku akan naik angin...cepat sahaja mahu marah...dan memaki...*ohh..terlupa akan azam mahu kurangkan marah..sudah akhir tahun ini..GAGAL juga* hurrmmm

KES 3
si dia datang ke rumah malam tadi....aku yang sedang kepanasan hati...dek kerana telefon bimbit itu...sudahnya...aku buat muka...dari mula-mula si dia sampai...sehinggalah mahu pulang...aku? memang begitu jenisnya...

si dia : sudah makan?
aku : *sambil pejam mata* belum
si dia : jom pergi makan dahulu
aku : tidak mahu...kalau dia mahu makan..orang temankan sahaja..
si dia : tidak mahu...dia mahu apa ni? tidur
aku : itu lah sebaiknya...*cakap dalam hati* isk...

sewaktu menanti si dia sampai..aku terlelap...iyalah..sampai rumah sahaja sudah dekat pukul 8 malam...si dia pula mahu berjumpa dengan aku..malam itu juga....kerana mahu melihat apa kerosakan pada telefon bimbit aku...

turun berjumpa dengan si dia...mamai...mata masih lagi separuh terbuka..kening berkerut...muncung sedepa...*bak kata ayah : dah boleh sangkut penyangkut baju* hek?

KES 4
malas mahu mengambil tahu akan telefon bimbit ini..pakai sahaja apa yang ada..lupakan sahaja mahu memasukkan gambar mahupun lagu...beli mahal-mahal..nanti rosak...buang duit sahaja..huh! kegunaannya juga tidak mesra pengguna...itu tidak boleh ini tidak boleh..sudah aku katakan..jiwa aku hanya dengan Nokia...erghhh...~..

KES 5
di sebabkan telefon bimbit...mud aku...sepenuhnya ke laut...huh~




Silent

Wednesday, December 22, 2010

Tidak Faham

jalan-jalan dalam blog sendiri...tiba-tiba mata terpaku pada bilangan pengunjung yang sudah mengunjungi blog aku...

mengapa hanya 5????

sedangkan sebelum ini......................dah beribu...
eeiiiii
.......





mengapa BB saya sering bermasalah...

Monday, December 20, 2010

Legging

baiklah...aku tiada komen tentang hal ini..fahamkan sahaja...

jujurnya...aku sedikit pun tidak berkenan dengan LEGGING ini...huh....! ingat lawa kah?

aku akui...aku juga..tidak lah se perfect muslimah yang ada...tetapi aku malu untuk menyarungkan LEGGING ini di tubuhku...

Begini

BBM dengan si dia

si dia baru balik dari perlawanan boling...di Holiday Villa...tahu nama tempat pun dari status BBM dia...sudah lah pemergiannya...tidak di beritahu...


si dia : Baskin Robins jom?
aku : tidak mahu
si dia : alaaa....

aku : bukan boleh keluar pun...mama ada...

si dia : ingatkan boleh keluar..

aku : kita ini macam mana ya?

si dia : orang tidak cerita lagi pada mak...mak tahu orang macam mana...
aku : biar lah...tak perlu cerita...

si dia : pandai-pandai lah dia mainkan peranan
aku : mahu buat apa lagi..cakap hal ini pun mereka tidak mahu...

si dia : mahu cakap..
kawan baik...tidak boleh...
mahu cakap kekasih gelap..tidak boleh...
mahu cakap kawan..pun tidak boleh...
bengong la..

aku : cari la orang lain

si dia : biar orang sendiri...

aku : putus mahu?

si dia : terpulang...
asalkan
dia ok...
dia tak pening-pening...
dia tak sedih-sedih...
orang ikut saja...

aku : orang tak boleh..orang tak kuat..

si dia : itulah masalah dia...sikit-sikit tak kuat (jujur aku terasa)

aku : orang tanya? bukan mahukan yang itu...

si dia : buat masa ini..orang tiada jawapan..orang akan fikir sampai bila-bila tentang perkara ini...tapi..kalau dia sudah ada keputusan...orang ikut saja...
aku : tiada keputusan...

si dia : mengong dah

aku : status kita?

si dia : tergantung
aku : sampai bila mahu tergantung

si dia : entah la..orang tidak tahu...
aku : baiklah kalau itu yang dia mahukan...(hantar gambar menangis melalui BBM)

si dia : sudah-sudah..jangan menangis...

aku : kata putus?

si dia : buat macam biasa saja...

aku : baiklah


sampai sekarang aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan..berbalik padaNYA juga sudah...keputusan..masih belum diperolehi...perlu bersungguh lagi...tidak mengapa tentunya makan masa...aku akur..
jujur...
aku tidak mahu kehilangan dia...tetapi jika itu kemahuan keluarga...aku terpaksa turutkan jua..meskipun aku tahu..si dia acap kali terluka akibat yang sama...tentangan dari keluarga...

aku mencari pasangan tidak terletak pada paras rupa..cukup dia memahami aku..dan mampu melayan kerenah aku...tetapi..pandangan keluarga pula berbeza..mujurlah..telah berjumpa awal..perasaan sayang hanya mekar separuh...belum sepenuhnya..(hakikatnya sudah terlalu sayang)...tetapi perlu di luputkan dari ingatan atas kemahuan keluarga....
nampaknya memang sudah tiada jalan...berpisah itu yang terbaik...aku perlu kuat...menyahut kata-kata si dia "itulah masalah dia..sikit-sikit tidak kuat"....aku perlu...dia juga terpaksa akur...

sejak berkawan dengan si dia..aku tidak berkawan dengan mana-mana lelaki seperti aku buat sebelum ini...hanya dia seorang...sekarang...memang tiada kawan lelaki lain...

untuk pengetahuan:
mama ada memantau blog ini...jika mama terbaca...
jika mama mahukan orang lain...sila carikan...kaklong sudah tidak mahu fikirkan hal ini...sudah muak mahu mulakan perhubungan yang baru yang acap kali mendapat tentangan..cari sahaja calon yang sesuai di mata mama dan ayah...kaklong pasrah segalanya...jika itu yang terbaik untuk kaklong...

(saat ini aku menaip tanpa setitis airmata...bermakna aku semakin kuat, tabah dan berani menempuh dugaan yang akan melukakan hati aku ini)




maafkan saya...

Saturday, December 18, 2010

Alhamdulillah

Jiwa aku semakin tenang...

Terima kasih Ya Allah yang sering tidak jemu mendengar permintaan hamba Mu yang acap kali melupakan diriMU...

KAU sentiasa ada...saat aku perlukan
KAU sentiasa ada...saat aku buntu
KAU sentiasa ada...saat aku hiba
KAU sentiasa ada...setiap saat di dalam diri aku..

cuma aku...

yang kadang terlupa akan adanyaMU...






hampir semakin berani menerima kenyataan...

Thursday, December 16, 2010

Robot Comel

BBM dengan si dia...cerita semalam ya...

si dia : kenapa ni?
aku : geram
si dia : iya lah..geram kenapa...?
aku : bos beri kerja pada saat-saat akhir...dan mahu pada waktu itu juga...apa dia ingat orang robot kah? eeeeiii
si dia : aik..bukan dia memang robot?
aku : ceehh..suka-suka sahaja cakap orang robot..
si dia : iyalah ROBOT COMEL...
aku : haaa..nasib baik ada comel..tidak jadi mahu marah..tarik balik la...
si dia : hahahha..*ketawa sakan*
aku : hahahaha...ketawa juga

terus aku tersenyum dan buat kerja seperti biasa...ekekeke...



terima kasih sayang....

Hantu Kak Limah Balik Rumah

entah tidak tahu mengapa aku begitu teruja mahu menonton filem ini...puas aku usahakan untuk dapatkan tiket..dari Alamanda terus ke The Mines...alhamdulillah...dapat juga...si dia juga bergegas pulang dari kerja...untuk tiba di tempat aku pada waktu yang telah di tetapkan...

akhirnya...kami pun masuk ke panggung...

hurmmmm....aku berikan 1 bintang daripada 5....iskkkk...

aku tiada rasa mahu mengulas filem ini...KERANA...aku tertidur semasa di dalam panggung...sedih bukan?

tapi itulah hakikatnya....filem bosan kedua yang aku tonton..jika dahulu..cerita lakonan The Rock itu...apa ya tajuknya? ada di dalam tampalan yang lepas...

tempat duduk yang kami pilih...Seat Couple..kerusi cukup besar dan selesa untuk TIDUR...huh!!

aku dan si dia entah berapa kali terlelap...

cerita ini mengisahkan...kejadian di sebuah kampung...yang di hantui oleh hantu kak limah...kak limah tu bukan hantu..dia hidup lagi la..cuma jadi orang gila...rangka yang mereka jumpa..itu rangka orang gaji kak limah...

ramai bomoh yang datang kerana ingin membantu mengusir hantu kak limah itu..tetapi semua tidak berjaya...memang la..sebab bukan hantu...haiiyaaaa...

akhirnya...awie itu yang bercinta dengan hantu...hishh...sudah aku agak dari awal...kak limah di tangkap semula...dan di masukkan ke hospital sakit jiwa...

kesimpulannya...siapa yang gemar akan lawak bodoh boleh lah menonton cerita ini...bagi yang kurang minat seperti aku...hurmmm..lupakan sahaja..sudah tentu akan membazirkan duit kalian..lebih baik makan mcD daripada menonton filem ini...iskkk...

filem kali ini aku yang pilih...tentu-tentu tidak seronok...hurmmm




maafkan saya ya....

Tuesday, December 14, 2010

telefon bimbit rosak?

iyalah..telefon bimbit yang aku gunakan dahulu telah lama rosak...sudahnya guna sahaja telefon ayah yang lama..berwarna biru lagi...*senyum*

cerita ini..di ceritakan semula ya...kerana telah lama perkara ini berlaku...

si dia juga mengalami nasib yang sama..telefom bimbit demam..*ketawa*...kami berkira-kira mahu membeli telefon yang baru...

sudah pasti aku inginkan yang lebih baik dari yang lama..ataupun..yang sama dengan yang lama..aku dan si dia..mencuci mata melihat telefon bimbit yang dapat menarik perhatian kami...

akhirnya..keputusan yang kami perolehi?

si dia = Blackberry
aku = E5...

*senyum*

citaras kedua orang ini ke laut betul....tidak sama...*senyum*

hari berganti hari..bulan berganti bulan..kami masih mencuci mata berkenaan dengan telefon bimbit ini...pilihan aku sahaja yang sering bertukar..pilihan si dia..tetap sama...

pada saat aku menaip ini...telefon baru sudah pun berada di dalam genggaman...

nantikan tampalan seterusnya..apakah telefon yang dipilih oleh aku dan si dia...




sangat seronok bukan>?

Ngangkung

aku mahu ceritakan sedikit sinopsis Ngangkung ini..

mengisahkan Azim seorang pemandu lori..mempunyai isteri bernama Suri dan juga seorang anak perempuan yang comel...mereka tinggal di sebuah perkampungan...Azim berkawan rapat dengan Tasnim dan Wan...mereka berdua ini boleh lah di kategorikan sebagai pengangkung tegar...*senyum*

pada awalnya..Azim tidak menghiraukan perbuatan sahabat mereka ini..kerana faham ianya salah di sisi agama...walaupun susah Azim tetap berusaha mencari rezeki untuk keluarga...biarpun selalu bertengkar dengan isteri akibat selalu kekurangan wang dapur...sikap anak perempuannya mirip perangai Azim...*senyum*.

Tasnim dan Wan...merata tempat mereka pergi untuk mengangkung...Tasnim dan Wan telah berkahwin...Tasnim mengangkung kerana mahu ingin kaya lagi...untuk memenuhi kemahuan si isteri...Wan pula..sanggup berhutang dengan along kerana ingin bermain judi...

satu hari...Azim mengikut Tasnim dan Wan pergi ngangkung..hanya sekadar ingin tahu...bak kata orang...tidak kenal maka tidak cinta bukan? akhirnya Azim pun terjebak...tanpa pengetahuan si isteri...

Azim mendapat peluang untuk mencari wang lebih..beliau perlu menghantar barang ke Kelantan...dalam perjalanan ke sana..entah bagaimana..ternampak kelibat anaknya di dalam sebuah hutan....dia mengikut kelibat si anak...akhirnya berjumpa dengan seorang bomoh...bomoh ngangkung juga....

tetapi bomoh ini...hebat juga...banyak pantang larang yang perlu Azim patuh...Azim pun pulang ke kampung halaman bertemu si isteri berbekalkan kain merah...diberikan oleh bomoh yang dijumpa di Kelantan...Azim seorang bapa yang penyayang menjadi pembengis....sehingga sanggup menampar anak perempuannya..kerana si comel itu bermain dengan kain merah...

dalam masa yang sama..sewaktu ingin mencuci baju...si isteri terjumpa kertas nombor ekor..hancur luluh perasaan si isteri...isteri Tasnim mengetahui perbuatan suaminya..dan meminta suaminya berubah..isteri Wan pula...tidak tahu Wan berjudi...sehingga suatu hari Along datang menyerang...

mereka bertiga di hantui oleh wajah-wajah hantu yang sering mengekori mereka...akibat daripada perbuatan mengangkung...

pelbagai cerita lucu dan seram sepanjang cerita ini..tidak kering gusi lah...asyik ketawa sahaja...terdapat pengajaran juga...jadinya...aku seronok dengan cerita ini...penghabisan cerita...? tidak akan aku ceritakan...rugi bagi siapa yang tidak menonton Ngangkung...



*sumber gambar dari pakcik google..*






terima kasih kerana sudi ada di sisi saya...

PD 2 - hari kejadian dan perjalanan pulang

aku mahu bercerita sekali lalu sahaja..kerana sudah banyak cerita tertangguh...

ooohh ya...gambar-gambar di bawah juga tiada sebarang tanda....kerana perisian itu masih bermasalah...dan juga...tiada kerajinan dari aku..

kami tiba dalam jam 10 pagi...menginap di SUNSHINE BAY RESORT...nombor telefon? aku juga sudah tidak tahu di mana aku simpan...maaf ya...aku sewa apartment 1 bilik dan juga 2 bilik...iya lah perlu di asingkan lelaki dan perempuan...huhuhu....di sini ada kolam renang juga ya...

kami mendapat bilik yang menghadap hutan..manakala..yang lelaki mendapat bilik menghadap laut...huwaaaaaa....cemburu tahu?

itu sedikit gambar berkenaan bilik kami...yang lelaki? oohh..tiada gambar...sekitar jam 12 tengahari...aku, ida, gee dan nora pergi ke Blue Lagoon...mandi laut di sana..jauh bukan...? tempat penginapan kami di Batu 2..manakala Blue Lagoon terletak di Batu 8...

cuaca di PD semasa kami sampai..sangat mendung..cahaya matahari sikit pun tiada...suram juga lah hati aku tika itu..tetapi alhamdulillah...masih boleh beriadah...cuma hujan sahaja renyai-renyai...

balik sahaja dari Blue Lagoon..kami kepenatan..aku baru sahaja mahu melelapkan mata...(masa ini yang lain-lain sudah tidur) aku cemburu tahu...si dia bising..

si dia : sudah la tu...cepat siapkan bahan-bahan untuk membakar...
aku : mengantuk...
si dia : nanti orang ramai...
aku : ye la..
si dia : orang turun dulu..jangan lambat sangat
aku : iya...(ada niat mahu sambung tidur) *senyum*

semasa membakar...
selesai membakar pada jam 7 petang mungkin...rasanya awal lagi..hurmm..tidak pasti...sempat juga la..lepak-lepak..sambil menikmati hidangan yang telah siap..hurmm..nyum nyum nyum...sedappp..aku makan tidak banyak pun...tetapi banyak lah juga...*ketawa*

berehat sehingga malam....waktu maghrib..bergilir-gilir naik ke atas..kerana barang-barang perlu di jaga..selesai isyak...dengan tidak di sangka-sangka..hujan turun dengan lebatnya...Ya Allah..mujurlah separuh barang-barang telah aku masukkan ke dalam kereta...itu pun setelah si dia membebel...

si dia : mana barang yang tidak pakai...letak sahaja dalam kereta.....
aku : biar sahaja di situ
si dia : kemas la sikit-sikit...bagi orang lain pula yang mahu guna kawasan ini
aku : ye la..nanti orang kemas...

hujan selebat-lebatnya....mujur la kami sudah siap semuanya...nasib baik juga..mulut si dia bising....*senyum* terima kasih sayang...

naik ke bilik...aktiviti bebas...iyalah..sudah hujan kan..mahu buat apa lagi...

keesokan pagi
seawal jam 7 pagi..kami semua sudah berendam di dalam laut...si dia dan juga ijat...tidak ikut sama..si dia mengalami kecederaan di kaki...bengkak juga kakinya...ijat pula..sambung tidur lagi bagus...*ketawa*...

mengukir nama di pasir...membuat penyu comel...berendam di dalam laut...menanam Gee...menaiki bot pisang juga....*ketawa* seronok...

selesai berendam lebih kurang jam 10pagi...naik ke bilik...mandi..kemaskan apa yang patut...akhirnya..kami keluar pada jam 1130pagi...tidak jadi konvoi semasa balik...ada sedikit salah faham..tetapi tidak mengapa...

psstt...

aku, si dia, gee, nora dan ijat...sambung lagi percutian..sampai sahaja di Bangi..makan tengahari..dan meneruskan perjalanan ke Alamanda...*senyum* aku mahu menonton cerita Ngangkung...Gee dan Nora..pergi berkaraoke dan mencuci mata...

jam 12malam sampai rumah...fuhhh...berjalan sakan...*senyum*...





maafkan saya kerana tidak ambil kisah tentang kaki awak sakit tika itu...isk..

Monday, December 13, 2010

Tidak Kesampaian

alahaiii.....

tidak berkesempatan pula mahu bercerita di sini...

maafkan aku....





seronok?

Friday, December 10, 2010

sudah tonton

eh...aku sudah menonton filem Ngangkung la...

baru teringat..

nampak tiket wayang ada di dalam beg tangan aku...

bila ya mahu reviewkan cerita ini...

haishhhh...


sibuk berMukaBuku...ini lah padahnya...

malam nanti kalau rajin...

akan aku reviewkan Ngangkung...

itupun jika masih belum terlupa jalan ceritanya...






terima kasih...

sampai mana?

simpan dulu ya cerita PD...akan aku sambung kemudian...

malam tadi....aku bersembang dengan si dia...melalui YM...

aku : dah fikir habis-habis ke?
si dia : apa?

aku : bila nak masuk minang....

si dia : uiks...boleh kah?

aku : huhuhu...berat hendak menjawab soalan itu...

si dia : tahu tak apa...
aku : sampai mana la hubungan kita ini kan...

si dia : entah lah..orang pun tidak tahu...

aku : kalau mak sudah ada calon untuk dia...terima sahaja...

si dia : mak tidak mahu carikan...dia suruh cari sendiri...
aku : sampai bila mahu tunggu orang..dia bukan muda lagi...
si dia : orang tahu...

aku : dia tahu kan keadaan kita macam mana...hubungan ini macam tidak nampak penghujungnya...macam tidak ada penghabisan...

si dia : orang sudah selalu kena macam ini..biar lah..berat untuk di fikirkan...
aku : seronok memang la...tapi sekejap sahaja..lepas itu terluka...

si dia : ya...orang tahu itu...orang tidak mahu kecewakan sesiapa...
aku : orang minta maaf awal-awal sekiranya suatu hari nanti akan terpaksa buat hati dia terluka...orang akan cuba sedaya upaya elakkan perkara itu dari terjadi...
si dia : baiklah...

aku tidak tahu apa perasaan dia tika itu...sedihkah? marahkah? kecewakah?

ooohhh si dia...maafkan saya...tidak sepatutnya ayat itu yang terkeluar dari mulut dan hati saya malam tadi...tetapi itu hakikatnya...jika suatu hari nanti saya TERPAKSA lupakan kamu demi menuruti kata keluarga...maafkan saya sayang....

aku tidak pernah sama sekali menganggap mengenali kamu satu kesilapan...malah perkenalan dengan kamu...merupakan suatu perkara yang terlalu menggembirakan aku...kegembiraan itu tidak ada pada orang lain selain kamu...

apa yang perlu kita lakukan...??? bantulah aku...

acap kali memikirkan perkara ini..hatiku menjadi sayu...menjadi pilu..airmata aku tidak dapat di tahan...hati aku begitu rapuh untuk menempuh dugaan ini..kuatkan lah semangat aku sayang...tabahkan hati aku...sokonglah aku dalam apa jua keadaan pun...





tidak mahu kehilangan kamu...

Wednesday, December 8, 2010

PD 2 - Dalam Perjalanan

seawal 530am...aku sudah pun bangun..untuk mengemas beg...dan juga barang-barang yang perlu di bawa...selesai semuanya..aku mandi...dan mengejutkan ida...ohh ya..ida tidur di rumah ku...

seperti yang kami janji pada malam semalam....berkumpul di rumah Gee..jam 730am...tetapi fahaman aku...730am bergerak dari rumah...haiiiyaaaa...maafkan kami kawan...*senyum*



jam 8am kami bertolak...aku pun menghantar pesanan ringkas kepada si dia (sambil memandu) oohhh jangan tiru aksi ini..sangat berbahaya...

aku : kami sudah bertolak
si dia : aik..awal...cakap 830am?
aku : masing-masing sudah siap...jalan saja lah
si dia : nanti sudah bertolak..orang beritahu...
aku : agak-agak sampai dalam pukul berapa ya?
si dia : dalam pukul 9am...jumpa di hentian seremban
aku : baiklah



kami bergerak dari Serdang 2 kereta...kereta Amin (kak liza dan ida)....kereta aku (gee dan nora)....dalam perjalanan..kami sempat bergambar...seronok ya...berkonvoi begini...aku sudah lama tidak berkonvoi.....

setibanya kami di hentian seremban...orang terlalu ramai...mujur ada ruang kosong...boleh juga kami menikmati hidangan pagi...lihat sahaja aksi-aksi kami....







sudah berjanji mahu berjumpa dengan si dia di hentian Seremban...hampir setengah jam menunggu...si dia pun tiba bersama izat...si dia menghantar pesanan ringkas...



si dia : saya lapar...

sampai sahaja si dia di Shell hentian Seremban...aku mendapatkan si dia..

aku : mahu makan apa? orang belikan?
si dia : mana sempat...semua sudah mahu bertolak kan?
aku : aah..
si dia : tidak mengapa...pergi petronas sahaja
aku : dunkin donut ada kan?
si dia : sudah ada..
aku : ok..

aku meninggalkan dia...dan pergi kereta...berjumpa semula di petronas..menemani si dia membeli dunkin donut...dan kami memulakan perjalanan semula.....

nantikan pula sambungan cerita PD ini ya...setibanya kami di sana...




sangat seronok pada saat ini...