~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, November 8, 2010

TABAH LAH KAKAK KU

baca ini... ini...ini...oohh...terlalu banyak...kalian boleh cari sendiri..

semasa aku mendapat berita tentang pemergian arwah abang hazrul...setitik airmata pun tidak tumpah dari kelopak mata aku...


aku gagah diri..tabahkan hati...tetapi hari ini..di pejabat...airmata aku tumpah jua...kata seorang kenalan aku...dia menemani kak Ida...kak Ida bercerita macam-macam perkara tentang arwah...

Ya ALLAH...tersentuhnya hati aku...menangis aku di dalam bilik ini sendirian..memikirkan..bagaimana jika...keadaan ini menimpa aku...(balik lah segera ke Malaysia...cukup lah buat orang risau...)

buat kak Ida...

sha tidak pernah melihat akak menangis...sha tidak pernah melihat akak bersedih..akak seorang yang periang...tidak kira sama ada sedang di landa masalah atau tidak..akak sentiasa tersenyum...

akak..
maafkan sha sebab tidak dapat menziarahi akak...sha berada jauh di utara semasa kejadian berlaku...maafkan sha tidak dapat menemani malam-malam akak bersendirian...mengenangkan arwah...maafkan sha akak...

akak...
walaupun sha tidak kenal rapat dengan arwah...sha tau...dia seorang yang baik...seorang yang peramah...lemah lembut orangnya...dan memahami juga...dia beruntung mendapat isteri sebaik akak...akak juga beruntung kerana di beri peluang untuk hidup bersama dengan orang sebaik arwah...

akak...
ingatlah..jodoh pertemuan...maut dan ajal..semuanya di tangan tuhan..insyaallah...ada la hikmah di sebalik kejadian ini...

akak...
kuatkan semangat...tabahkan hati...makan lah walau sedikit...isi perut yang kosong itu...jangan biarkan diri akak sakit...yang pergi tetap pergi kak...makanlah kak...jamah lah makanan yang ada...

Ya ALLAH...
aku mohon kepada mu...kuatkanlah semangat kakak ku...tabahkan lah hatinya...berikanlah dia kekuatan untuk menghadapi segala ujian ini...

Telah aku potong keratan akhbar...untuk di simpan...




orang risau sangat....

No comments: