~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Friday, April 22, 2011

Perkataan GILA??!

"penat GILA"

"lapar GILA"

"cantik GILA"

"banyak GILA"

"jauh GILA"

hah! apa lagi perkataan gila ini sesuai digunakan?

apa kamu semua ingat perkataan ini amat sesuai ke???

ada 1 situasi berlaku di rumah aku;

adik mimi : banyak GILA lauk ni...
ayah : hah! apa gila-gila...ambil ni ayam GILA..nasi GILA....semua GILA...elok sangatlah guna perkataan yang tak faedah tu??? belajar dekat mana?? dari siapa?? ayah tak nak dengar dah perkataan GILA ada dalam rumah ni...bagus sangat la tu...huh!
aku : diam *terkedu*

ermm..pandangan aku la kan..mungkin bagi kita yang muda remaja ni...perkataan GILA itu adalah biasa...tapi bagi orang dewasa dan tua...seperti ayah aku...mereka pastinya akan merasakan perkataan itu tiada adabnya..kurang ajar...dan kasar...

dulu ada 1 ayat...yang biasa adik aku gunakan...dia sama sekali tidak bercakap begitu dengan ayah...cuma dengan abang dan kakak nya sahaja...iaitu  "ada aku kisah!" 

hah~
itu lagi buat ayah aku naik hangin.."elok sangat lah tu...bahasa kurang ajar"!
sampai sekarang kami adik beradik tidak berani menyebut perkataan itu lagi...

bila di fikirkan semula...ada betulnya teguran itu...jika tidak di tegur...ianya akan sebati dengan kehidupan kita...kurang ajar remaja semakin berleluasa...kurang ajar mereka...bukan seperti zaman aku dahulu...dalam kurang ajar...biadap...masih ada hormatnya kepada orang tua....masih sedar diri...

zaman sekarang?? haih~ memberontak kuat...

makanya...di sini..apa kata...kita kurang sedikit penggunaan perkataan GILA itu??

boleh kan? *senyum*

aku sekarang pun...amat jarang menggunakan perkataan itu...setelah di tegur oleh ayah...terima kasih...ada sebab kenapa dan mengapa orang tua, ibubapa kita menegur sesuatu...fikirkan semula..mereka lebih banyak makan garam dari kita...



yuhuuuuuu

Thursday, April 21, 2011

Tidak Perlu Risau

aku tahu...setiap nukilan  yang terhasil di sini...akan di baca oleh Puan Jamaliah@mama...

mama...
jangan risau ok?
tiada apa pun...hanya tulisan di atas sebuah media elektronik...tiada apa yang perlu mama gusar...semuanya seperti biasa...anak mama masih seperti dulu...tiada apa yang berubah...semakin gemuk ya?? *ketawa*

apa-apa pun yang paling penting...
mama mesti tahu punya...

kaklong memang sayang mama sampai bila-bila...
tiada seorang pun yang mampu mengganti tempat mama..
begitu juga dengan ayah...

anak mama di sini baik-baik sahaja...
mama dan ayah jaga diri ya....
*senyum*


saya sayang keluarga saya...

Wednesday, April 20, 2011

Kurang Ajar!

Isnin petang...aku menolong Kak Balqis...mengambil anaknya di tadika UPM..dan di bawa ke Pusat Servis Eon di Bangi...kerana keretanya sudah sampai masa untuk di servis...aku membantu...

selesai mengambil anaknya...si comel bernama Shifaa'...aku bergegas ke tempat servis itu kerana mahu di tutup jam 6...haih~...sungguh terkejar-kejar tahu??

kalau aku memandu...ada budak kecil bersama aku...akan aku memandu secara perlahan...bukan apa...bimbang akan terjadi sesuatu yang tidak diingini...jika aku seorang sahaja tidak mengapa...

sampai di suatu jalan..yang memang banyak bonggol...makanya...aku memperlahankan kenderaan seperlahan yang mungkin untuk mengelakkan kepala budak kecil itu terhantuk di cermin atau di mana-mana...keselamatan si kecil perlu di jaga...nanti dia menangis...aku yang susah...*ketawa*

tiba di suatu bonggol ~!

ada sebuah kereta hitam...viva atau myvi..aku tidak perasan...ada gambarnya...akan aku muatnaik sebentar lagi....telefon bimbit aku sedang di cas...

kereta celaka itu...memotong sebelah kiri...ahh!! 
kurang ajar sungguh kamu...mahu cepat ke mana...??? 
jalan itu hanya selorong...mengapa perlu memotong kiri?? 




mahu aku laju...di situ ada bonggol...aku tidak mahu kereta aku jahanam disebabkan tidak menekan brek semasa melalui bonggol...seperti kau...

memang lahanat kau perempuan...
bodoh...
tak reti memandu kereta dengan cara berhemah..!!

oohh...ya...
mungkin kau ingat kereta aku ada tanda P...


bermakna lesen aku masih dalam tempoh percubaan???? 

hey perempuan...
silap besar saudari....aku sudah lama memegang lesen penuh!! 
entahnya...mahu lebih lama lagi dari kamu...perempuan kurang ajar...

sudahnya...aku mengikut rapat kereta tersebut...
ouh...
tahu pula sedikit kelam kabut...sekejap ke kiri...sekejap ke kanan....mengapa??? 
kalau kamu betul-betul berani...buat tidak kisah sahaja...kata kurang ajar???

aku kalau berjumpa kereta begini...aku tidak akan memotong kembali...aku akan mengikut secara rapat dan dekat...baru dia tahu...

aku masih mengikut rapat kereta itu...sampai di suatu simpang...dia mahu membelok kiri...aku pula mahu terus...memang kereta aku sebelah dengan kereta dia...lagi sedikit cermin sisi mahu bergesel...aku perhatikan muka perempuan itu...

hah! tahu pun takut....*puas hati aku*

lain kali...jangan kurang ajar di atas jalan raya...
jalan raya hak milik bersama...bukan untuk kamu seorang...

aku ingat pesan ini...
JANGAN MEMANDU IKUT PERASAAN...

tetapi kalau bertembung dengan orang begini...haih~




berani kan saya...hahaha

Masihkah Ada Peluang Itu?

aku?
sedih...
amat sedih....
tetapi tiada siapa yang tahu...
tidak mahu berkongsi dengan sesiapa...biarlah orang nampak aku sentiasa gembira...tidak perlu aku tunjukkan kesedihan ini...kadangkala...ternampak juga...itu buktinya...aku manusia biasa...

penat...
melayan kerenah orang sekeliling....itu tidak mengapa...katanya aku berkawan...perlu menjaga hati dan perasaan mereka...tanpa mereka...mungkin aku bukan begini....

lapang...
sejak kebelakangan ini..hati aku terasa sangat lapang...sudah meluahkan segala-galanya...mungkin juga kepada orang yang betul...yang memahami kehendak hati dan perasaan aku...yang mampu berbual tentang itu dengan aku...yang sentiasa menyokong aku...dari keluarga sendiri pun...aku tidak dapat merasa begitu...sudah aku katakan tadi....diam itu lebih baik dari mula bersuara kan? ikut sahaja kehendak dan kata mereka....

aku bercerita dengan mudah...lancar...segala yang aku pendam seorang diri selama ini...sudah aku lepaskan...memang lapang sungguh tahu? mereka bukan siapa pun...mereka mengenali aku sejak dari kecil...aku senang dengan mereka...cuma kadangkala aku yang menjauhkan diri dari mereka...ada beberapa perkara yang aku tidak berapa suka...tetapi itu tidak mengapa...air yang di cincang tidak akan putus...pusing lah ke mana pun...akan berjumpa juga...hanya berfikiran positif...

hanya menunggu masa yang sesuai...jika ada peluang itu...aku amat bersyukur...terima kasih pada yang sudi mendengar...dan memberi pendapat...aku hargai...

sekarang...aku hanya banyak menurut daripada membantah...
aku sudah penat...apa yang aku buat..semua tidak kena...
nak lagi...pasal si dia...sudahnya..diam sahaja...tidak perlu bersuara...
mungkin itu yang mereka minta...aku memang boleh terima...

aku sudah bijak mengasingkan emosi...antara sedih dan gembira...
biarpun tika itu aku sedang terluka bersedih...tetapi akan aku
pastikan senyuman yang aku ukir itu dapat menutup kesedihan yang
aku lalui...biarkan orang lain senang melihat aku...nak nya lagi...
keluarga aku...anak sulung....tanggungjawab banyak...abaikan hal lain..

itu dan ini...ini dan itu...berpusing hanya di situ...tiada ruang dan peluang buat aku...

aku akur...hanya sabar menanti...harap peluang itu milik aku..



kita sabar ya...

Monday, April 18, 2011

Stadium Uitm Shah Alam

baiklah....nampak apa yang aku nampak di dalam gambar di bawah???

iya...stadium....dan orang tengah berlari....*senyum*

nak tahu mengapa???

ingat lagi pada tampalan ini...Tahniah Dekwan

ini lah harinya...bersamaan dengan hari Ahad...*senyum*

bangun awal pagi...jam 6 lebih sudah bertolak dari rumah....takut sesat dan tidak jumpa jalan...padahal...malam sebelumnya baru sahaja belajar jalan untuk pergi ke UiTM Shah Alam...*senyum*

akhirnya...berjaya sampai pada jam 7 pagi ;) ternyata tidak sesat...tetapi hampir sesat juga...*ketawa* mujur dengar kata..."cuba belajar tengok papantanda" kata si dia...di sebabkan aku membaca papantanda tersebut...makanya kami tidak sesat...*ketawa* (terlupa ada 1 lagi bulatan yang perlu kami lalu)

sampai sahaja di pintu pagar UiTM...Dekwan ajak mencari sarapan pagi...singgah di Shell berhampiran....beli roti...dan pusing semula...untuk masuk ke UiTM...menuju ke stadium...masuk-masuk sahaja...tidak tahu jalan...*ketawa* entah ke mana-mana...

bertanya kepada seorang pelajar...dia cakap punya cakap...sudahnya...dengan dia-dia sekali masuk dalam kereta...dan terus membawa kami ke stadium...*ketawa* terima kasih Aishah...

sampai-sampai sahaja...orang belum ramai...mujur juga dengar kata lagi "datang awal...terus masuk...pergi ke stadium...parking dekat nanti...tak perlu berjalan jauh" kata si dia...Alhamdulillah...dapat parking yang agak dekat dengan pintu masuk stadium...*senyum*

Dekwan pergi mendaftar...aku hanya menunggu di bawah khemah...selesai mengisi borang kedua...Dekwan sudah masuk ke dalam stadium...aku juga masuk ke dalam stadium..tetapi lewat sedikit...

dapat la melihat ujian-ujian yang dijalankan...disebabkan kumpulan Dekwan berada jauh dari tempat aku duduk...makanya...tiada lah gambar...cuma ini sahaja yang ada...*senyum*

bak kata Dekwan "tidak perlu ambil gambar...buat apa mahu tunjuk-tunjuk dengan orang" sudahnya...memang tiada gambar aku ambil...hanya 2 keping ini...


selesai urusan di padang....ada 1 lagi temuduga yang perlu di hadapi oleh Dekwan...iaitu sesi sembang-sembang....seperti interview biasa...

Alhamdulillah...Dekwan berjaya menempuh dengan jayanya...peluang?? 
kata Dekwan...Insyaallah...

haih~~~~~ mengeluh panjang aku...dengan sistem UiTM Shah Alam...sungguh kelam kabut dan berterabur...tidak bersistematik langsung...sudah la ibubapa terpaksa berpanas...kalau orang yang menunggu sebaya dan semuda aku...tidak mengapa lah kan??? masih boleh bertahan...walau kadang-kadang ada juga merungutnya...*ketawa*

harap boleh diperbaiki di masa akan datang ya....!

-di edit semula-

Sent from Nursha's BlackBerry®

Friday, April 15, 2011

Tak boleh fikir???

Lihat gambar..nampak apa yang aku nampak??

Cuba lihat kancil yang comel itu..bagaimana kedudukannya..

Mengapa dia parking begitu?
Untuk elakkan cahaya matahari?
Teduh sedikit dari tempat yang lain?
Sebab dia kecil?
Oohh..atau di situ ada pokok?
Takut nanti cat kereta luntur?

Kenapa begini? Boleh fikirkan..sudah ada kotak untuk meletakkan kenderaan di situ..apa salahnya letak kenderaan anda dalam keadaan yang betul..

Kesedaran sivik tiada ni..
Perlu masuk sekolah lagi..
Sent from Nursha's BlackBerry®

Wednesday, April 13, 2011

Tahniah Dekwan

sampai sahaja di rumah...

dekwan : along, cuba tengok ni? (skrin notebook)
aku : kenapa? ermm
dekwan : dia nak apa?
aku : ooohhh..kamu dapat  temudaga di UITM SHAH ALAM...bidang pengajian..SUKAN..yang kamu suka lah kan?
dekwan : aah
aku : ermm...bila ni? oohh...ahad ini...segala dokumen sudah ada...lengkap? kalau tiada...telefon mama segera...biar mama poskan...dan nanti kaklong akan uruskan...
dekwan : belum..nanti abang telefon mama
aku : tahniah...nanti kita cari barang apa yang tiada ya...?
dekwan : ok...
aku : maktab?
dekwan : malam nanti baru boleh semak...
aku : oohh...ok..

waahhh...tahniah dekwan...kerana mendapat peluang temuduga itu....

tapikan yang aku menjadi musykil...temuduga ini...kompom dapat atau hanya temuduga selepas itu akan ditapis semula...ermmm???

tidak mengapa dekwan...teruskan usaha kamu ya...buat yang terbaik di hari temuduga nanti...kaklong akan hantar kamu...dan kaklong akan usahakan juga cari jalan untuk ke sana...

jangan risau...

tahniah sekali lagi...

malam...sedang aku menonton televisyen...

dekwan : along, abang tidak dapat tawaran maktab....ermmm
aku : hah? mana? 
dekwan : ni ha (nada suara kecewa)(skrin notebook) 
aku : oohh...siapa kawan-kawan kamu yang dapat?
dekwan : pawas
aku : tidak boleh buat rayuan?
dekwan : cakap la dekat mama...mintak tolong kawan dia...
aku : haih...bila lapor diri maktab tu?
dekwan : 28April2011
aku : tidak mengapa...pergi sahaja temuduga UITM SHAH ALAM tu...
dekwan : baiklah...

Dekwan, 
tidak perlu risau...tidak mengapa jika tidak mendapat tawaran maktab...mungkin rezeki kamu di tempat lain...siapa tahu kan?? kamu perlu berusaha lebih sedikit lah...

tidak mengapa kalau berusaha dari bawah...nanti suatu hari..kejayaan yang perolehi akan sama dengan rakan-rakan yang lain...cuma kamu lambat sedikit sahaja...itu tidak akan menjadi kudis pun...malah..kamu lebih banyak pengalaman...berbanding mereka....

ingat pesan ayah,

"ayah tidak kisah dengan keputusan yang dia perolehi....malah ayah boleh terima...janji dia dapat sambung belajar...buat diploma...dan seterusnya..jika dia mahu"

makanya...pergi sahaja temuduga itu...peluang sudah ada di depan mata...abaikan sahaja panggilan maktab yang tidak disahut....sudah tertulis rezeki kamu bukan di sana...sabar ya?

ini blog Dekwan



saya pergi sendiri nanti...

Tuesday, April 12, 2011

Selamat Hari Lahir BLOG Cokelat Comel

waaahh...

baru perasan lah...usia blog aku sudah pun mencecah setahun....suka suka suka...;)

selamat hari lahir ya blog...

moga jadi peneman setia sampai bila-bila untuk aku kongsikan kisah perjalanan hidup aku...

aku sayang kamu sangat-sangat...

waahh...kamu sudah setahun ya...!!

encik google

Jalan-Jalan Icity

 memang terbaik air tea o limau ni...mahu lagi..mahu mahu mahu...>!!!

 motif...??? aku pun tidak ketahuan

 ini kerja atul...

 budak ni cakap...dia tidak boleh makan atau minum minuman atau makanan yang sejuk-sejuk...tapi????

 hehehehe....pinjam rayban kamu ya???

 waaahhhh....terbaik dari ladang ni...rasa pun sedap...

 ini si dia punya...

 lalalalalla...

 lepas makan cenggini la jadinya...

masa di i city...

 lalalalala...

 konon comel...

 lagi dan lagi

 oooppss...muka sudah peluh-peluh...minyak-minyak...

kenangan KAMI...


gambar di i city ini banyak...tetapi aku hanya masukkan beberapa keping sahaja....;)


terima kasih banyak-banyak...

Monday, April 11, 2011

Mama Demam, Ayah Sakit

aduhhaii...

bak kata si dia...pukul keliling...

mana tidaknya...

ibu masuk hospital

angah hampir putus tunang

ayah sakit gout...

mama demam...

mimi demam...

Ya Allah...risau betul aku dengan mama dan ayah...

petang semalam...aku ada menelefon mama...tetapi tidak berjawab...telefon ayah pula...mujur berjawab...kata ayah :

aku : assalamualaikum ayah
ayah : waalaikumussalam... (nada suara yang memang lemah)
aku : mama mana?
ayah : mama tidur...
aku : mama tidak sihat ya?
ayah : aah...demam...sudah 2 hari...
aku : ayah pula? macam tidak sihat sahaja?
ayah : gout sudah tiga hari...
aku : Ya Allah...kenapa tidak telefon...hari Jumaat kaklong telefon...semua sihat lagi...
ayah : erm...tiada ada pun...tak apa lah..
aku : dah tu ni...ayah macam mana? boleh berjalan tak?
ayah : jalan senget-senget boleh lah..
aku : Ya Allah...ayah cuti la ni?
ayah : aah...MC...sudah 3 hari...mama sudah 2 hari...
aku : Masya Allah...sudah lama...ermm...tak apalah...ayah rehat dulu...nanti malam kaklong telefon semula...
ayah : erm..ok..
aku : assalamualaikum
ayah : ermm..waalaikumusalam..

mahunya aku tidak risau...semuanya habis tidak sihat...mahu balik...jauh pula...hanya mampu bertanya khabar melalui telefon...malamnya...mama telefon semula...suara sudah lain...demam kan...

ermm...

saat begini...mula terfikir...kerja jauh-jauh..mama ayah sakit...siapa mahu jaga???

mereka jaga sesama sendiri...Ya Allah.... *sebak*

terasa bersalah...berdosa...*sebak* (airmata bergenang)

mahu harapkan budak 2 orang itu...masih kecil...apa mereka tahu...
syahmi...duduk di asrama pula...
mimi...erm...dia juga sakit...

"Mama, Ayah.....kaklong doakan mama ayah sihat cepat ya...jaga diri elok-elok..jika ada apa-apa...telefon kaklong..."



risau sungguh saya

Saturday, April 9, 2011

mimpi

Tidur malam tadi...agak lewat...

tidur punya tidur...biasa la..termimpi...

Mimpi apakah? hah..! mimpi??

bestnya mimpi...?? nak tau mimpi apa??

ermmm...mimpinya ialah...

aku dapat anak kembar...yaaa...dapat anak kembar....!!

dalam mimpi...tidak nampak pula..siapa yang aku kahwini...

tiba-tiba terus dapat anak kembar...waaahhhh....seronoknyaaa...

aku suka...suka sangat-sangat...

kalau betul-betul...lagi seronokkan???

ermmm....bila lah nak jadi kenyataan...tunggu sahaja...;(

tetapi mimpi tadi...membuatkan aku tersenyum sepanjang hari...

walaupun dalam mimpi...tetapi aku dapat juga rasa...

bagaimana melahirkan....(terasa sakit tahu) *ketawa*

bagaimana membesarkan kembar itu...*ketawa*

tetapi...mimpi hanya separuh jalan...aku terjaga... *monyok*

tidak mengapa....sekurang-kurangnya diberi peluang...;)



bila kah?

Wednesday, April 6, 2011

Sekinchan Ikan Bakar, Jalan Reko

huk alohhhh...

makan lagi.....!!!!

bila mahu diet la sha...

blog 1 lagi...bersawang sudah...

*ketawa*

Lokasi kali ini : 
Sekinchan Ikan Bakar...Jalan Reko...
berhampiran dengan hotel Reko Inn...

komen : 

makanan>? 
mahu kata sedap...errmmm....sebab nya bukanlah sedap mana pun...biasa-biasa sahaja..bagi orang bandar yang inginkan yang mengidam ikan bakar...boleh la makan di sini...

air >? 
boleh la tahan...

harga>?
semua-semua di bawah bernilai RM65...

berbaloikah???

terpulang...

sudah siap makan...burrppp (si dia yang ajar ni..."burrpp")

musykil dengan kamera sendiri ni...makanan baru sampai...

menu : sotong 2 ekor, ikan kembung > makcik, ikan tilapia merah > aku
ikan kembung = RM 10
ikan tilapian = RM5/100 gram
sotong = RM7/100g

keropok ikan - RM3

bukan apa...sementara menunggu ikan siap di bakar..amatlah bosan ya...maka terpaksa la memesan makanan tambahan iaitu keropok ikan...(padahal..di  rumah belambak-lambak tidak bergoreng...haih~)

air > aku masih dengan Tea O Ais Limau Kosong - RM3
makcik juga minum air yang sama..cuma dia ada gula...- RM3

Sent from Nursha's BlackBerry®


kamu mahu makan di sini? sedap lagi tempat kita buka puasa tahun lepas...

Kesinambungan 2 kisah semalam

baca INI dan INI

rupa-rupanya...tulisan aku kali ini..menggusarkan hati Puan Jamaliah...

oohh...maafkan kaklong ya mama?

tiada apa-apa pun...hanya luahan hati...perkara sebegini tidak lah sebesar mana....kaklong juga mahu belajar mengawal perasaan marah dan sedih sendiri terlebih dahulu...sebelum menceritakan kepada orang lain...

semalam...nampaknya...hampir berjaya...

perbualan telefon dengan mama;

mama : assalamualaikum
aku : ermm...waalaikumussalam
mama : sudah makan?
aku : belum
mama : bila mahu makan tu? sibuk ke?
aku : nanti la...kejap lagi ke?...
mama : eh..kenapa pasal kerja...? makcik cakap apa?
aku : errrr...
mama : kenapa...? cakap la...
aku : erm...tiada apa-apa lah ma...biasa sahaja...
mama : beritahu mama...makcik cakap apa pada kaklong..>?
aku : tiada apa-apa...
mama : hey...cerita la pada mama
aku : ermmm
mama : kongsi lah dengan mama
aku : makcik cakap "jangan jadi seperti dia...kahwin lambat"
mama : oohh...kerja pula?
aku : nanti cerita....malas la mahu fikir..
mama : cerita la
aku : nanti la ma
mama : nanti cerita ya?
aku : ermm...ya

untuk pengetahuan...tidak sampai setengah jam...mama menelefon aku kembali...terusnya aku bercerita tentang kerja..

tetapi?

tidak pula bertanya dengan lebih lanjut...tentang "makcik cakap apa"...mungkin belum masanya...tidak mengapa...

haih~

entahlah...sudah aku pesan...ingatkan pada diri sendiri...tidak perlu membuka cerita tersebut...selagi 'mereka' tidak mula bertanya akan hal itu...makanya...diam sahaja...biarkan...ikutkan sahaja...hurmmm...itu yang terbaik...



eh..maaf ya malam tadi...

Tuesday, April 5, 2011

PASRAH ;(

sampai pula di pejabat...lain pula ceritanya...

bos : sha, eh..apa ya saya mahu cakap tadi?
aku : fotostat? surat sudah siap...bos mahu bila?
bos : oh ya...itu tak apa...nanti i call you...haa..ingat tak..grant yang kita mohon hari tu?
aku : ingat
bos : kita tidak dapat la...peluang di berikan kepada orang baru...dan orang yang tidak pernah menguruskan grant sebelum ini...
aku : oohh..tidak mengapa kalau begitu..
bos : pameran macam mana ya?
aku : yang pergi hanya 2 universiti...yang tidak pergi 1 universiti..yang lain semua masih menunggu persetujuan pihak atasan jabatan masing-masing...
bos : haa...itulah..tahun ini bajet kurang...kalau universiti yang menang pun..mereka tidak membawa apa-apa hasil..produk tidak diketengahkan..membazir sahaja menyertai pameran ini...
(dalam pada ini..hati aku tidak tenteram...ada maksud tersembunyi...aku tahu)
aku : ermm...ya (senyum kelat)
bos : itulah..sha ada mohon untuk sambung belajar...buat ijazah (degree)?
aku : tiada...belum lagi..
bos : sha kena mohon...sha kena belajar...sha muda lagi...
aku : baiklah
bos : sampai Mac depan masih ok kan?? tidak mengapa...saya cuba mohon grant yang lain...kalau tidak dapat juga saya tidak boleh nak tolong sha..saya usahakan dapatkan grant dengan LLM pula...kalau dapat...senang...sha tidak perlu pergi ke tempat lain...bekerja di sini sahaja...
aku : ya masih ok...ok bos...(senyum paksa)
bos : haa..ok tak apa...sha pergi fotostat ini dulu dan pergi ke BK 6...
aku : ok bos
(terus keluar bilik bos)

dalam perjalanan untuk fotostat....otak aku jadi bercelaru...serabut secara automatik...pusing 360darjah...tetapi aku cuba juga untuk mengawal perasaan ini...

BBM si dia..

aku : "sha ada mohon sambung belajar? sha kena belajar..sampai Mac depan masih ok kan?? tidak mengapa...saya cuba mohon grant yang lain...kalau tidak dapat juga saya tidak boleh nak tolong sha..saya usahakan dapatkan grant dengan LLM pula...kalau dapat...senang...sha tidak perlu pergi ke tempat lain...bekerja di sini sahaja..."
si dia : hurrmmmm

beberapa minit kemudian

si dia : nak sambung, sambung....tiada...cari kerja lain...
aku : baiklah..

Ya Allah...
dugaan betul...lepas satu, satu...baru mahu tarik nafas lega..pagi-pagi lagi sudah dapat berita yang mendukacitakan ini...pedih betul hati aku...

letak di dinding muka buku..


Pasrah...rezeki sampai kt cni je... :(

kne usaha kat tempat len plk...hurmmm....


kak liza membalas status tersebut...

kak liza : whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy?? hari tu kan kata ok semua
aku : OK untuk hari itu sahaja...hari ini dan seterusnya sudah tidak ok..
kak liza : reason?
aku : bajet tiada...banyak U tidak mahu ambil bahagian...U yang ambil bahagian pun...kalau menang...tiada bawa balik hasil...i ingat tidak mahu uruskan pameran itu lagi..
kak liza : senangnye!!! bagi le uruskan untuk Ms pula.. duit banyakkan amanah... nanti akak risik2..
aku : eh...tidak mengapa kak...mungkin ada alasan lain...sha ok sahaja...

sungguhnya aku terlalu serabut...



ermmm....