~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Tuesday, November 9, 2010

Dengki dalam Diam

okay...hati kecil aku sering berkata-kata tentang perkara ini...sejak akhir-akhir ini...tetapi aku sentiasa menolaknya ke tepi..bukan apa...tidak mahu bersangka buruk dengan kawan sendiri...iya lah...bertahun lamanya sudah menjadi sahabat...untuk apa berprasangka buruk bukan>?

aku berkawan dengan sahabat ini hampir mencecah 7 tahun...lama ya...?
aku juga baru perasan...semacam tidak percaya ada juga...hampir 7 tahun sudah...hurmmm...


pernah sahabat ini mengatakan kepada aku...

"aku sebolehnya mahu ada apa yang kau ada"
"aku mahu pakai pakaian yang kau pakai"
"aku mahu semuanya sama macam kau"

jadinya aku perlu katakan apa lagi ya?!
aku ya kan sahaja...iyalah sudah fikir sahabat bukan..untuk apa aku marah semua itu..biarkan sahaja...

TETAPI..aku sedar...lama kelamaan ianya menjadi beban kepada aku...aku menjadi rimas...kerana identiti aku sentiasa menjadi ikutan sahabat ini...

1) apa yang aku ada..dia mahu ada juga....
= iya...aku memang terasa...semua rakan aku dia mahu mengambilnya...semua kakak-kakak aku...mahu di jadikan kakak nya...apa jua cerita mengenai perkara kakak mahupun rakan..dia yang mesti tahu terlebih dahulu...dan yang penting..dia mesti lebih tahu segalanya dari aku...huh..>!

2)mahu pakai pakaian yang aku pakai
=ooohh...cukup lah di zaman belajar kamu mengikuti aku...cara berpakaian aku...aku rimas...sehingga kini masih ingin mengetahui segalanya...walaupun aku sudah berada jauh dari sahabat ini...(aku sengaja menjauhkan diri)

3)aku mahu semua sama macam kau
=apa lagi yang aku boleh lakukan...?

errmmm...maaf jika ada yang tersinggung...hanya luahan hati...aku perlu meluahkannya untuk megurangkan rasa tertekan ini...sudah lama aku pendam....berat jadinya...makin parah pula nanti...




orang rimas dengan sahabat ini...

2 comments:

nurul viWy said...

7thn???adekah aku???rase cm lebih je...huhuhuhu
n aku tk rase,aku pernah ckp cmtu...
haduhhhh,sapekah itu...
kerane,aku sentiase nak kwn aku ade ape yg aku ade..

nursha410 said...

hehehehe...bukan ko la kawan...ko adalah yang terbaik penah aku jumper...dun worry....