~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Tuesday, November 30, 2010

sedih atau Gembira

aku sendiri tidak tahu sama ada...berita yang aku terima malam tadi dari mama adalah berita sedih atau berita gembira...

kita imbas kembali ya...baca pautan ini...di sini...

iya...kalau ikutkan..hati siapa yang tidak akan mengamuk...perasaan siapa yang tidak akan tergugat...maruah siapa yang tidak akan tercabar...hendak lagi aku dan adik-adik yang masih berdarah muda remaja...mungkin bagi mama dan ayah...mereka boleh menerima dugaan tersebut dengan cara yang lebih matang...

begini, mendapat panggilan telefon dari mama,

mama : assalamualaikum kaklong...sudah tidur ke?
aku : wslm mama, belum lagi...baru sahaja hendak melelapkan mata...
(mama bercerita mengenai dek wan yang sedang berperang demi masa depan dia....hal berkaitan nenek di kampung....dan hal yang ini)
mama : kawan-kawan ayah yang duduk di perlis, kelantan dan lain-lain tempat...semua pergi KL..tetapi ayah tidak pergi pun...
aku : kenapa pula....?
mama : ayah cakap...bos besar dia...masuk wad..ICU...denggi...
aku : haaaaaahhh???? masuk ICU....denggi.....haaa...tu la...ati &*%$*%$*^%&&^%&^^&&
[baiklah...itu sumpah seranah dan maki hamun aku untuk manusia yang sakit itu...mahu berjoget juga ada....]

mama : mama sudah beritahu ayah...kalau anak dara ini tahu akan hal tersebut...mulut dia macam bertih jagung....
aku : hahahah..tahu tidak mengapa....ayah tidak mahu pergi melawat?
mama : ayah cakap...biarkan dahulu...
aku : memang elok pun...biar hendak mati nanti...sibuk-sibuk panggil nama ayah...hendak memohon maaf...seperti yang terjadi kepada si polan terdahulu...yang sudah meninggal itu...huh...
mama : amboi..geram betul tu...
aku : *ketawa jahat* memang pn...
[anak beranak ini berbual mengenai banyak perkara...]
akhirnya
mama : ok lah..pergi tidur...sudah jam berapa ini...?
aku : ok..assalam
mama : wslm...

iya...tidak di nafikan..aku sangat gembira dengan perkara yang terjadi kepada manusia yang tidak selayaknya di gelar manusia itu...haishhh...jahat betul aku...tapi memang itu yang ada dalam hati aku...

tidak ada secebis perasaan kasihan pun untuk makhluk tersebut dan keluarga....setelah apa yang dia lakukan terhadap kami sekeluarga...lebih-lebih lagi ayah...

Ya Allah...cepat sungguh kau tunjukkan kepada kami...siapakah manusia yang busuk hati terhadap ayah aku...aku bersyukur Ya Allah..terima kasih aku ucapkan...




tersangat gembira...terima kasih..

No comments: