~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Thursday, December 2, 2010

Harry Potter Deathly Hallows

yaaaa....aku sudah menonton cerita ini...bintang? 3 daripada 5 boleh kah>? sebabnya? aku tidak tahu hujung pangkal cerita...*ketawa*

kalau tengok tajuk...Deathly Hallows kan...aku sudah tahu apa yang di maksudkan dengan cerita tersebut...mari..aku ceritakan sedikit berkenaan dengan Harry Potter ini..


pada awal cerita...
Harry, Hermione, Ron...muka sedikit sedih...Hermoine terpaksa memadamkan ingatan ibubapanya terhadap dirinya...begitu juga Harry dan Ron..(aku tidak tahu mengapa buat begitu) di rumah,Harry sedang dia melihat akhbar-akhbar lama berita berkenaan kematian orang-orang yang paling di sayangi...

baiklah aku ringkaskan...*aku tidak tahu bagaimana mahu mula bercerita* berdasarkan fahaman aku ya... ada tiga benda yang perlu di cari oleh mereka bertiga..iaitu...

Loket (ada 2...1 sudah ada di tangan mereka..semasa bersembunyi dari Voldemort)

Pedang ( untuk memusnahkan loket yang 1 lagi)

Deathly Hallows (mancari maksud Deathly Hallows)


Loket
di pakai oleh seorang perempuan jahat...berambut pendek..aku tidak tahu siapakah namanya...Harry dan Rakan-rakan menyamar menjadi orang dewasa...situasi di mahkamah...Ron menyamar menjadi suami kepada si tertuduh...
Hermione bertukar rupa menjadi pembantu kepada perempuan jahat...Harry...menyamar jadi apa ya...*entah* Harry berlegar-legar di ruang mahkamah...berhampiran dengan tertuduh dan Ron...Harry ternampak Loket...dengan pantas, Harry menggunakan magik, Hermione merentap Loket dari perempuan jahat itu...setelah mendapatkannya..mereka keluar dengan segera kerana hantu jahat..ingin menangkap mereka...mereka berjaya keluar dari situ...
Pedang
mereka berkhemah di banyak tempat sambil mengkaji perkara-perkara yang mungkin berlaku...banyak perkara terjadi semasa mereka berkhemah...Loket mereka pakai secara bergilir...ini kerana jika sesiapa memakai loket itu...akan menjadi seorang yang pemarah..dan akan bercakap dengan jujur...akibatnya..Ron dan Harry bergaduh...Ron meninggalkan Harry dan
Hermione...setelah berlawan dengan orang-orang Voldemort...mereka tiba di suatu hutan beku...kayu sakti Harry patah semasa berlawan...Hermione yang lakukan...malam menjelang...Harry menyuruh Hermione tidur...dia yang akan berkawal dengan menggunakan kayu sakti Hermione...tiba-tiba...Harry ternampak 1 cahaya...dan mengikutnya menuju ke arah tasik...akhirnya ternampak pedang..di dasar tasik...ada terjadi sedikit konflik di sini...Ron menyelamatkan Harry daripada lemas...setelah jumpa pedang...Loket dimusnahkan..tanpa pengetahuan Hermione(dia tidur).
Deathly Hallos
ada simbol tegak,segitiga dan bulat...puas mereka mencari maksud bagi simbol tersebut...akhirnya mereka berjaya..


tegak = kayu sakti yang paling kuat

bulat = batu ajaib
segitiga = jubah halimunan
bila di gabungkan..

(ada cerita disebalik semua ini)

jadi lah seperti ini...

selepas mereka mendapat tahu akan maksud tersebut..orang-orang Voldemort datang menyerang...mereka berjaya melepaskan diri...
tetapi malangya di tangkap oleh penyamun hutan....dan di bawa menghadap kepada Mudblood...pada waktu ini....Hermione..diseksa...dan ada tanda MudBlood di lengan kiri dia...Harry dan Ron...di penjara di bilik bawahtanah...bersama dengan tahanan lain..antaranya Luna dan Goblin...tiba-tiba Dobby ada...Dobby menyelamatkan mereka semua...dan mereka muncul di sebuah pulau...Dobby terkena kayu sakti MudBlood...akhirnya mati...*sedih* sob sob sob....mayat Dobby disemadikan...

Voldemort akhirnya mendapat kayu sakti yang paling kuat itu...dan




HABIS.....
!!!!!

haishhh...sambungan lagi...aku memang tidak minat menonton cerita begini...huhhuhu...aku juga baru tahu..si dia mengikuti cerita ini..dari awal siri sehingga sekarang...*senyum*

bukti tiket....(kejap lagi akan aku masukkan)





*SENYUM*

No comments: