~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, December 27, 2010

Bayangkan

ada berita baik di sini...buat makcik...Insyaallah...jika tiada aral makcik akan bertemu jodoh...selepas itu..makcik akan berhenti kerja....dan menetap di Pendang bersama keluarga barunya...

aku juga sudah membayangkan kehidupan tanpa makcik...

sejak aku lahir sehingga berumur 13tahun...aku tinggal bersama makcik..iyalah..makcik tinggal sekali dengan mama dan ayah....sudah tentu hubungan kami rapat...

kami terpisah...pada umur aku 14tahun sehingga 22tahun...kerana ayah aku berpindah ke Pahang...makcik tidak dapat ikut...kerana bekerja...makcik tinggal di Kajang...selama 8 tahun makcik keseorangan...

habis belajar...aku tinggal bersama makcik semula...sejak setahun yang lalu...setahun bukan masa yang singkat......untuk aku melupakan semuanya..terlalu banyak kenangan yang akan terpahat...

makcik seorang yang :
> suka membebel
> suka buat kuih
> suka buat kek
> suka kemas rumah
> suka buat kerja lambat-lambat
> suka gaduh dengan aku (aku yang suka cari pasal dengan makcik)
> suka buat muka
> suka bersungut
> suka bagi aku duit...(masa aku tengah sesak....tunggu gaji lambat, aku yang boros belanja)
> banyak lagi yang makcik suka...buat masa ini aku ingat yang itu sahaja...

bayangkan jika makcik tiada :
> tiada orang akan membebel di telinga aku setiap pagi...
> tiada orang akan menyediakan sarapan aku setiap pagi
> tiada orang yang akan membuat kuih untuk aku
> tiada orang yang akan membuat kek untuk aku
> tiada orang yang akan bergaduh dengan aku...
> tiada orang yang akan bagi duit setiap bulan
> tiada lagi orang yang akan membelikan pencuci muka aku...
> tiada lagi orang yang akan mengutip baju kotor aku...
> tiada orang yang akan membasuh baju kotor aku..
> tiada orang yang akan menyidai dan melipat baju aku...
> tiada lagi semua itu...

aku mengaku...aku selalu bergaduh dengan makcik...
aku mengaku...selalu buat tak endah apabila makcik bercakap...
aku mengaku...selalu marahkan makcik...
aku mengaku...aku selalu buat muka depan makcik...

sekarang aku terpaksa akur...aku akan kehilangan semua itu...aku juga tidak perlu bertekak dengan makcik lagi...




sedih sangat....tiada lagi orang yang akan menjaga saya di sini....

No comments: