~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, December 20, 2010

Begini

BBM dengan si dia

si dia baru balik dari perlawanan boling...di Holiday Villa...tahu nama tempat pun dari status BBM dia...sudah lah pemergiannya...tidak di beritahu...


si dia : Baskin Robins jom?
aku : tidak mahu
si dia : alaaa....

aku : bukan boleh keluar pun...mama ada...

si dia : ingatkan boleh keluar..

aku : kita ini macam mana ya?

si dia : orang tidak cerita lagi pada mak...mak tahu orang macam mana...
aku : biar lah...tak perlu cerita...

si dia : pandai-pandai lah dia mainkan peranan
aku : mahu buat apa lagi..cakap hal ini pun mereka tidak mahu...

si dia : mahu cakap..
kawan baik...tidak boleh...
mahu cakap kekasih gelap..tidak boleh...
mahu cakap kawan..pun tidak boleh...
bengong la..

aku : cari la orang lain

si dia : biar orang sendiri...

aku : putus mahu?

si dia : terpulang...
asalkan
dia ok...
dia tak pening-pening...
dia tak sedih-sedih...
orang ikut saja...

aku : orang tak boleh..orang tak kuat..

si dia : itulah masalah dia...sikit-sikit tak kuat (jujur aku terasa)

aku : orang tanya? bukan mahukan yang itu...

si dia : buat masa ini..orang tiada jawapan..orang akan fikir sampai bila-bila tentang perkara ini...tapi..kalau dia sudah ada keputusan...orang ikut saja...
aku : tiada keputusan...

si dia : mengong dah

aku : status kita?

si dia : tergantung
aku : sampai bila mahu tergantung

si dia : entah la..orang tidak tahu...
aku : baiklah kalau itu yang dia mahukan...(hantar gambar menangis melalui BBM)

si dia : sudah-sudah..jangan menangis...

aku : kata putus?

si dia : buat macam biasa saja...

aku : baiklah


sampai sekarang aku tidak tahu apa yang perlu aku lakukan..berbalik padaNYA juga sudah...keputusan..masih belum diperolehi...perlu bersungguh lagi...tidak mengapa tentunya makan masa...aku akur..
jujur...
aku tidak mahu kehilangan dia...tetapi jika itu kemahuan keluarga...aku terpaksa turutkan jua..meskipun aku tahu..si dia acap kali terluka akibat yang sama...tentangan dari keluarga...

aku mencari pasangan tidak terletak pada paras rupa..cukup dia memahami aku..dan mampu melayan kerenah aku...tetapi..pandangan keluarga pula berbeza..mujurlah..telah berjumpa awal..perasaan sayang hanya mekar separuh...belum sepenuhnya..(hakikatnya sudah terlalu sayang)...tetapi perlu di luputkan dari ingatan atas kemahuan keluarga....
nampaknya memang sudah tiada jalan...berpisah itu yang terbaik...aku perlu kuat...menyahut kata-kata si dia "itulah masalah dia..sikit-sikit tidak kuat"....aku perlu...dia juga terpaksa akur...

sejak berkawan dengan si dia..aku tidak berkawan dengan mana-mana lelaki seperti aku buat sebelum ini...hanya dia seorang...sekarang...memang tiada kawan lelaki lain...

untuk pengetahuan:
mama ada memantau blog ini...jika mama terbaca...
jika mama mahukan orang lain...sila carikan...kaklong sudah tidak mahu fikirkan hal ini...sudah muak mahu mulakan perhubungan yang baru yang acap kali mendapat tentangan..cari sahaja calon yang sesuai di mata mama dan ayah...kaklong pasrah segalanya...jika itu yang terbaik untuk kaklong...

(saat ini aku menaip tanpa setitis airmata...bermakna aku semakin kuat, tabah dan berani menempuh dugaan yang akan melukakan hati aku ini)




maafkan saya...

No comments: