~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Tuesday, January 11, 2011

Kesesakan Lalu Lintas

iskk...sedih betul hari ini...aku dan makcik berkobar-kobar keluar rumah awal untuk sampai awal ke tempat kerja...tetapi malangnya...

aduhhhh...dari kejauhan sudah menampakkan...kereta seinci pun tidak bergerak...iskk...aku yang masih beratur untuk membayar tol di Tol Sungai Ramal...sudah menepuk dahi...sambil cakap pada makcik:

aku : adehhh la...jem...bawa kereta makcik pula ni ha...
makcik : kalau tahu jem tadi...kita ikut Bangi saja...
aku : masa bawa kereta makcik la dia nk jem bagai...sakit sudah kaki along ni...
makcik : tu la pasal...

hurmm...aku menikmati kesesakan tersebut...sambil melihat pemandu kenderaan...ada yang muka masam..berkerut 1000...*ketawa kuat-kuat* macam-macam ragamlah...*senyum*

makcik pula

makcik : tengok bas tu...dah ke depan..macam mana lorong tengah ni...tak berjalan langsung...lorong kanan pun sama..sumua kereta bergerak..lorong tengah ni..sikit pun tak jalan...bas yang besar tu pun sudah jauh perginya...hurmmmm

aku hanya menoleh sekilas kepada makcik dan hanya mampu tersenyum sambil cakap dalam hati...

"alahai makcik..bukan awak yang memandu pun...kaki saya yang sakit menekan clutch ni"

ada juga adegan sebuah kereta tidak mahu memberi jalan..kedekut juga ya? bila sudah terlalu banyak kenderaan seperti tadi..sudah tentulah lorong pun tidak dapat di kenal pasti..bila sudah dekat baru nampak garisan...jadi..bagi sahaja jalan kepada kenderaan lain..tetapi jangan pula terlalu baik hati...

sempat juga aku mengemaskini status di MukaBuku..menggunakan BB...ada yang memberitahu...ada berlaku kemalangan di simpang menghala ke Putrajaya...5 hingga 8 biji kereta terlibat...dashat juga ya...

sampai sahaja di pejabat sudah 840 pagi...aduhhh keletihan...kaki juga lenguh...

BBM dengan si dia

aku : jem teruk tadi di Tol Sungai Ramal
si dia : ok lah tu
aku : sangat tidak ok ya...sudah la pakai kasut baru...rosak la tapak dan tumit...
si dia : laaa..kenapa tidak pakai selipar?
aku : memang selalu terus pakai kasut supaya senang thumb print nanti bila sampai di pejabat saya..
si dia : pakai kasut 8 inci pula tu
aku : mana ada 8 inci...2 inci setengah saja..cari yang 3 inci semua tiada saiz
si dia : hahahaha
aku : hahahaha

sambung menjalankan tugas...






lenguh sangat...kamu sudah sihat?

No comments: