~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, March 28, 2011

Masa Kecil 1

Sedang menjamu selera tengahari tadi...tiba-tiba secara tidak sengaja..bercerita tentang perihal masa kecil...

cerita aku (1)

pada umur berapa ya?? aku sendiri sudah lupa...tapi perkara ini memang masih segar dalam ingatan aku...Dekwan mahu belajar menunggang motosikal..aku dengan yakinnya dan rela hati mengajar dia...pada mulanya memang agak kekok...lama kelamaan...biasa sahaja...dia sudah pandai mengawal motor...

aku pun dengan bahagianya melihat pemandangan sekeliling...

tiba-tiba...

dengan tidak semena-mena...Dekwan memulas minyak...dan secara otomatiknya..motor laju ke depan...dan tidak sempat untuk menekan brek (yela..kaki aku kan panjang) pendek lah!

makanya...kami berdua bertapa di dalam longkang..haih~

bukan lah reti sakit pun kan..gelak terbahak-bahak...sampai mahu pecah perut di buatnya...

alahaii adik...

setelah puas gelak...bergegas bangun...dan pulang ke rumah...sudah maghrib...jika tidak nanti ayah akan bertukar jadi singa@mengamuk...

sampai sahaja di rumah...kami mandi-mandi...dan berehat di dalam bilik..tidak menceritakan kepada mama dan ayah tentang perkara yang berlaku petang tadi...sudahnya kantoi juga...>!!

ayah : eh...mana mudguard motor nih???

kami 2 beradik...diam 1000 bahasa....*ketawa* (takut kena marah) kami kan berani...

No comments: