~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Wednesday, April 13, 2011

Tahniah Dekwan

sampai sahaja di rumah...

dekwan : along, cuba tengok ni? (skrin notebook)
aku : kenapa? ermm
dekwan : dia nak apa?
aku : ooohhh..kamu dapat  temudaga di UITM SHAH ALAM...bidang pengajian..SUKAN..yang kamu suka lah kan?
dekwan : aah
aku : ermm...bila ni? oohh...ahad ini...segala dokumen sudah ada...lengkap? kalau tiada...telefon mama segera...biar mama poskan...dan nanti kaklong akan uruskan...
dekwan : belum..nanti abang telefon mama
aku : tahniah...nanti kita cari barang apa yang tiada ya...?
dekwan : ok...
aku : maktab?
dekwan : malam nanti baru boleh semak...
aku : oohh...ok..

waahhh...tahniah dekwan...kerana mendapat peluang temuduga itu....

tapikan yang aku menjadi musykil...temuduga ini...kompom dapat atau hanya temuduga selepas itu akan ditapis semula...ermmm???

tidak mengapa dekwan...teruskan usaha kamu ya...buat yang terbaik di hari temuduga nanti...kaklong akan hantar kamu...dan kaklong akan usahakan juga cari jalan untuk ke sana...

jangan risau...

tahniah sekali lagi...

malam...sedang aku menonton televisyen...

dekwan : along, abang tidak dapat tawaran maktab....ermmm
aku : hah? mana? 
dekwan : ni ha (nada suara kecewa)(skrin notebook) 
aku : oohh...siapa kawan-kawan kamu yang dapat?
dekwan : pawas
aku : tidak boleh buat rayuan?
dekwan : cakap la dekat mama...mintak tolong kawan dia...
aku : haih...bila lapor diri maktab tu?
dekwan : 28April2011
aku : tidak mengapa...pergi sahaja temuduga UITM SHAH ALAM tu...
dekwan : baiklah...

Dekwan, 
tidak perlu risau...tidak mengapa jika tidak mendapat tawaran maktab...mungkin rezeki kamu di tempat lain...siapa tahu kan?? kamu perlu berusaha lebih sedikit lah...

tidak mengapa kalau berusaha dari bawah...nanti suatu hari..kejayaan yang perolehi akan sama dengan rakan-rakan yang lain...cuma kamu lambat sedikit sahaja...itu tidak akan menjadi kudis pun...malah..kamu lebih banyak pengalaman...berbanding mereka....

ingat pesan ayah,

"ayah tidak kisah dengan keputusan yang dia perolehi....malah ayah boleh terima...janji dia dapat sambung belajar...buat diploma...dan seterusnya..jika dia mahu"

makanya...pergi sahaja temuduga itu...peluang sudah ada di depan mata...abaikan sahaja panggilan maktab yang tidak disahut....sudah tertulis rezeki kamu bukan di sana...sabar ya?

ini blog Dekwan



saya pergi sendiri nanti...

No comments: