~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Tuesday, April 5, 2011

PASRAH ;(

sampai pula di pejabat...lain pula ceritanya...

bos : sha, eh..apa ya saya mahu cakap tadi?
aku : fotostat? surat sudah siap...bos mahu bila?
bos : oh ya...itu tak apa...nanti i call you...haa..ingat tak..grant yang kita mohon hari tu?
aku : ingat
bos : kita tidak dapat la...peluang di berikan kepada orang baru...dan orang yang tidak pernah menguruskan grant sebelum ini...
aku : oohh..tidak mengapa kalau begitu..
bos : pameran macam mana ya?
aku : yang pergi hanya 2 universiti...yang tidak pergi 1 universiti..yang lain semua masih menunggu persetujuan pihak atasan jabatan masing-masing...
bos : haa...itulah..tahun ini bajet kurang...kalau universiti yang menang pun..mereka tidak membawa apa-apa hasil..produk tidak diketengahkan..membazir sahaja menyertai pameran ini...
(dalam pada ini..hati aku tidak tenteram...ada maksud tersembunyi...aku tahu)
aku : ermm...ya (senyum kelat)
bos : itulah..sha ada mohon untuk sambung belajar...buat ijazah (degree)?
aku : tiada...belum lagi..
bos : sha kena mohon...sha kena belajar...sha muda lagi...
aku : baiklah
bos : sampai Mac depan masih ok kan?? tidak mengapa...saya cuba mohon grant yang lain...kalau tidak dapat juga saya tidak boleh nak tolong sha..saya usahakan dapatkan grant dengan LLM pula...kalau dapat...senang...sha tidak perlu pergi ke tempat lain...bekerja di sini sahaja...
aku : ya masih ok...ok bos...(senyum paksa)
bos : haa..ok tak apa...sha pergi fotostat ini dulu dan pergi ke BK 6...
aku : ok bos
(terus keluar bilik bos)

dalam perjalanan untuk fotostat....otak aku jadi bercelaru...serabut secara automatik...pusing 360darjah...tetapi aku cuba juga untuk mengawal perasaan ini...

BBM si dia..

aku : "sha ada mohon sambung belajar? sha kena belajar..sampai Mac depan masih ok kan?? tidak mengapa...saya cuba mohon grant yang lain...kalau tidak dapat juga saya tidak boleh nak tolong sha..saya usahakan dapatkan grant dengan LLM pula...kalau dapat...senang...sha tidak perlu pergi ke tempat lain...bekerja di sini sahaja..."
si dia : hurrmmmm

beberapa minit kemudian

si dia : nak sambung, sambung....tiada...cari kerja lain...
aku : baiklah..

Ya Allah...
dugaan betul...lepas satu, satu...baru mahu tarik nafas lega..pagi-pagi lagi sudah dapat berita yang mendukacitakan ini...pedih betul hati aku...

letak di dinding muka buku..


Pasrah...rezeki sampai kt cni je... :(

kne usaha kat tempat len plk...hurmmm....


kak liza membalas status tersebut...

kak liza : whyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyyy?? hari tu kan kata ok semua
aku : OK untuk hari itu sahaja...hari ini dan seterusnya sudah tidak ok..
kak liza : reason?
aku : bajet tiada...banyak U tidak mahu ambil bahagian...U yang ambil bahagian pun...kalau menang...tiada bawa balik hasil...i ingat tidak mahu uruskan pameran itu lagi..
kak liza : senangnye!!! bagi le uruskan untuk Ms pula.. duit banyakkan amanah... nanti akak risik2..
aku : eh...tidak mengapa kak...mungkin ada alasan lain...sha ok sahaja...

sungguhnya aku terlalu serabut...



ermmm....

No comments: