~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, April 4, 2011

Anak Perempuan atau Anak Lelaki???

sekarang bagi aku....'musim mengawan'...mana tidaknya...rakan-rakan 
seusia aku...
sebantal..
sebilik...
sekelas...
sekereta...
dan banyak lagi SE nya...semua akan melangsungkan perkahwinan...pertunangan...aku bahagia dengan kegembiraan mereka...

shhuuuuttt...jangan tanya aku....BILA??

alah aku dengan soalan macam itu sekarang ini tahu??? *ketawa*

bila sudah mendirikan rumahtangga...mesti la mahukan anak bukan???

bila sudah ada anak lelaki...mestinya selepas itu mahukan anak perempuan...betul???
incik google yang baik hati

tetapi semua itu ketentuan Yang Maha Esa...kehendak Dia...Dia tahu apa yang terbaik untuk ibubapa...

makanya...tidak perlu risaukan...lelaki atau perempuan...yang menjadi buah hati pengarang jantung kalian...terima dengan redha..insyaallah...semuanya akan berjalan dengan lancar...

cuba lihat ayat ini :


  • Hendaklah mendahulukan anak perempuan daripada anak lelaki. Maka barangsiapa menyukakan anak perempuan seolah-olah dia memerdekakan anak Nabi Ismail.
  • Barangsiapa yang mengembirakan anak perempuannya,darjatnya seumpama orang yang sentiasa menangis kerana takutkan Allah. Orang yang menangis takutkan Allah diharamkan oleh Allah akan api neraka ke atas tubuhnya.

ambil dari sini...kak adda

makanya...apa pendapat kalian???
incik google yang baik hati

aku sebagai anak perempuan di dalam keluarga...sangat merasa bangga tahu??? *senyum*

mahunya tidak bangga...aku sentiasa digembirakan...lalalalalla...terima kasih ayah dan mama...walau dalam apa pun...mesti aku yang di dahulukan...

eh...mungkin juga sebab aku anak sulung@pertama...*ketawa*

kepada rakan-rakan yang sedang mengandungkan cahaya mata pertama...pastinya kalian merasa gembira...aku doakan semuanya selamat...amalkan apa yang perlu semasa mengandung...ya??

kepada yang masih menanti kehadiran si comel...berusaha la semampu yang mungkin...insyaallah...suatu hari nanti akan ada rezeki untuk kalian...

apa?? aku?? 

haih~~...sudah di pesan awal-awal tadikan...jangan di tanya...BILA??? *ketawa*




bila erk?? eh! hahahah

No comments: