~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Wednesday, April 6, 2011

Kesinambungan 2 kisah semalam

baca INI dan INI

rupa-rupanya...tulisan aku kali ini..menggusarkan hati Puan Jamaliah...

oohh...maafkan kaklong ya mama?

tiada apa-apa pun...hanya luahan hati...perkara sebegini tidak lah sebesar mana....kaklong juga mahu belajar mengawal perasaan marah dan sedih sendiri terlebih dahulu...sebelum menceritakan kepada orang lain...

semalam...nampaknya...hampir berjaya...

perbualan telefon dengan mama;

mama : assalamualaikum
aku : ermm...waalaikumussalam
mama : sudah makan?
aku : belum
mama : bila mahu makan tu? sibuk ke?
aku : nanti la...kejap lagi ke?...
mama : eh..kenapa pasal kerja...? makcik cakap apa?
aku : errrr...
mama : kenapa...? cakap la...
aku : erm...tiada apa-apa lah ma...biasa sahaja...
mama : beritahu mama...makcik cakap apa pada kaklong..>?
aku : tiada apa-apa...
mama : hey...cerita la pada mama
aku : ermmm
mama : kongsi lah dengan mama
aku : makcik cakap "jangan jadi seperti dia...kahwin lambat"
mama : oohh...kerja pula?
aku : nanti cerita....malas la mahu fikir..
mama : cerita la
aku : nanti la ma
mama : nanti cerita ya?
aku : ermm...ya

untuk pengetahuan...tidak sampai setengah jam...mama menelefon aku kembali...terusnya aku bercerita tentang kerja..

tetapi?

tidak pula bertanya dengan lebih lanjut...tentang "makcik cakap apa"...mungkin belum masanya...tidak mengapa...

haih~

entahlah...sudah aku pesan...ingatkan pada diri sendiri...tidak perlu membuka cerita tersebut...selagi 'mereka' tidak mula bertanya akan hal itu...makanya...diam sahaja...biarkan...ikutkan sahaja...hurmmm...itu yang terbaik...



eh..maaf ya malam tadi...

No comments: