~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, April 11, 2011

Mama Demam, Ayah Sakit

aduhhaii...

bak kata si dia...pukul keliling...

mana tidaknya...

ibu masuk hospital

angah hampir putus tunang

ayah sakit gout...

mama demam...

mimi demam...

Ya Allah...risau betul aku dengan mama dan ayah...

petang semalam...aku ada menelefon mama...tetapi tidak berjawab...telefon ayah pula...mujur berjawab...kata ayah :

aku : assalamualaikum ayah
ayah : waalaikumussalam... (nada suara yang memang lemah)
aku : mama mana?
ayah : mama tidur...
aku : mama tidak sihat ya?
ayah : aah...demam...sudah 2 hari...
aku : ayah pula? macam tidak sihat sahaja?
ayah : gout sudah tiga hari...
aku : Ya Allah...kenapa tidak telefon...hari Jumaat kaklong telefon...semua sihat lagi...
ayah : erm...tiada ada pun...tak apa lah..
aku : dah tu ni...ayah macam mana? boleh berjalan tak?
ayah : jalan senget-senget boleh lah..
aku : Ya Allah...ayah cuti la ni?
ayah : aah...MC...sudah 3 hari...mama sudah 2 hari...
aku : Masya Allah...sudah lama...ermm...tak apalah...ayah rehat dulu...nanti malam kaklong telefon semula...
ayah : erm..ok..
aku : assalamualaikum
ayah : ermm..waalaikumusalam..

mahunya aku tidak risau...semuanya habis tidak sihat...mahu balik...jauh pula...hanya mampu bertanya khabar melalui telefon...malamnya...mama telefon semula...suara sudah lain...demam kan...

ermm...

saat begini...mula terfikir...kerja jauh-jauh..mama ayah sakit...siapa mahu jaga???

mereka jaga sesama sendiri...Ya Allah.... *sebak*

terasa bersalah...berdosa...*sebak* (airmata bergenang)

mahu harapkan budak 2 orang itu...masih kecil...apa mereka tahu...
syahmi...duduk di asrama pula...
mimi...erm...dia juga sakit...

"Mama, Ayah.....kaklong doakan mama ayah sihat cepat ya...jaga diri elok-elok..jika ada apa-apa...telefon kaklong..."



risau sungguh saya

No comments: