~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Wednesday, April 20, 2011

Masihkah Ada Peluang Itu?

aku?
sedih...
amat sedih....
tetapi tiada siapa yang tahu...
tidak mahu berkongsi dengan sesiapa...biarlah orang nampak aku sentiasa gembira...tidak perlu aku tunjukkan kesedihan ini...kadangkala...ternampak juga...itu buktinya...aku manusia biasa...

penat...
melayan kerenah orang sekeliling....itu tidak mengapa...katanya aku berkawan...perlu menjaga hati dan perasaan mereka...tanpa mereka...mungkin aku bukan begini....

lapang...
sejak kebelakangan ini..hati aku terasa sangat lapang...sudah meluahkan segala-galanya...mungkin juga kepada orang yang betul...yang memahami kehendak hati dan perasaan aku...yang mampu berbual tentang itu dengan aku...yang sentiasa menyokong aku...dari keluarga sendiri pun...aku tidak dapat merasa begitu...sudah aku katakan tadi....diam itu lebih baik dari mula bersuara kan? ikut sahaja kehendak dan kata mereka....

aku bercerita dengan mudah...lancar...segala yang aku pendam seorang diri selama ini...sudah aku lepaskan...memang lapang sungguh tahu? mereka bukan siapa pun...mereka mengenali aku sejak dari kecil...aku senang dengan mereka...cuma kadangkala aku yang menjauhkan diri dari mereka...ada beberapa perkara yang aku tidak berapa suka...tetapi itu tidak mengapa...air yang di cincang tidak akan putus...pusing lah ke mana pun...akan berjumpa juga...hanya berfikiran positif...

hanya menunggu masa yang sesuai...jika ada peluang itu...aku amat bersyukur...terima kasih pada yang sudi mendengar...dan memberi pendapat...aku hargai...

sekarang...aku hanya banyak menurut daripada membantah...
aku sudah penat...apa yang aku buat..semua tidak kena...
nak lagi...pasal si dia...sudahnya..diam sahaja...tidak perlu bersuara...
mungkin itu yang mereka minta...aku memang boleh terima...

aku sudah bijak mengasingkan emosi...antara sedih dan gembira...
biarpun tika itu aku sedang terluka bersedih...tetapi akan aku
pastikan senyuman yang aku ukir itu dapat menutup kesedihan yang
aku lalui...biarkan orang lain senang melihat aku...nak nya lagi...
keluarga aku...anak sulung....tanggungjawab banyak...abaikan hal lain..

itu dan ini...ini dan itu...berpusing hanya di situ...tiada ruang dan peluang buat aku...

aku akur...hanya sabar menanti...harap peluang itu milik aku..



kita sabar ya...

No comments: