~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Tuesday, February 22, 2011

Lambat Lagi

Rakan 1

Rakan 1 : Insyaallah bulan 11 aku bertunang
aku : alhamdulillah...

Rakan 2

Rakan 2 : kawan kita seorang lagi Insyaallah akan dapat anak
aku : alhamdulillah

Rakan 3

Rakan 3 : aku ingat mahu kahwin cepat
aku : bagus la kalau macam itu...

Rakan 4

Rakan 4 : aku mahu bertunang..seronoknya..
aku : alhamdulillah

Rakan 5

Rakan 5 : kita tengah mengandung sekarang...
aku : alhamdulillah

errghhhh....*tekanan perasaan*

aku tahu semua sudah berkahwin...semua sudah bertunang...tapi boleh atau tidak jangan tanya aku soalan klise begini...

"kau bila lagi sha?"
"giliran kau bila?"
"kau tidak mahu bertunang dulu ke?"

Ya Allah...rakan-rakanku...
Jika hubungan aku tiada halangan..sudah pasti aku yang terlebih dahulu akan melangkah ke alam rumahtangga...bukan kalian...

tetapi sekarang ini...kalian semua tahu bukan bagaimana perjalanan hubungan aku dengan si dia...jadinya...aku mohon kalian faham...aku cemburu tahu?

perhubungan aku di halang oleh orang tua aku...maknanya aku memerlukan masa yang terlalu lama untuk menenangkan kembali keadaan...aku perlu ruang...aku perlu masa...ibubapa aku bukan seperti ibubapa kalian...hurmmmmmmmmmm

memang aku tahu...itu lumrah hidup...aku ucapkan tahniah kepada kalian...cuma aku minta...tolonglah doakan kebahagian aku...permudahkanlah jalan aku...percepatkanlah jodoh aku...aku mohon yang itu sahaja...yang lain-lain...tidak perlu...

aku sangat tekanan perasaan...*monyok*

dengan makcik lagi yang akan melangsungkan perkahwinan...aku sangat-sangat tertekan....

jauhkanlah soalan-soalan ataupun ayat penyata kalian yang berkenaan dengan alam rumahtangga itu dari aku...aku tahu kalian mahu berkongsi kegembiraan dengan aku...aku faham...tetapi fahamlah situasi aku...tolonglah...~~~

sesungguhnya aku memang tidak boleh lagi mengawal perasaan cemburu ini...

maafkan aku...maafkan aku..maafkan aku...





sebenarnya cemburu..

4 comments:

Hafzan Sarah said...

sabo je la :) hehe
sy pun pernah dalam dilema ni..
orang tu kawen, orang ni kawen.tp diri sndiri bila nak kawen..

mungkin hikmahnya, masa sekarng tak sesuai lg untuk kita menempah ke alam itu..

mudah-mudahan dipermudahkan jodoh nursha dengan si dia ya..

Mr iz said...

aku dulu kena lg pedas....sebelum kawin...aku takda makwe la kira... orang sampai cakap aku gay..tu dia punya hangin aku...he he... skarang dah kawin dah ada anak sorang...masa kawin lak.. orang dok tanye gak pasal aku lambt dikurniakan cahaya mata...sampai orang ckp jat ko ni madul ke... tu dia lg...hangin satu badan...he he ...aku buat rilek je mcm lepak kat shopping complex..he he....ye saya paham...mcm mana perasaan tu.. tp sukar nak elak dari pertanyaan yang sebegitu...itu semua coooobbbaaaannnn.... bawa bersabar ,banyakkan berdoa... jgn lupakan nye walaupun seketika insyaallah akan ada jalan nye...

nursha410 said...

~~hafzan Sarah

hurmm...insyaallah ade hikmah...tp tu la kan..nak tempuh menda nie...x larat rasanya..lepas satu satu nk kawen...

aminnn..mudah2kan dipermudahkan jodoh sha dengan si dia..wpun byk tentangan dan dugaan...

tapi rasanya..kalo x bole jugak...xtau la nk cakap cmne..

nursha410 said...

Mr Iz..

sangat2 tekanan perasaan rasanya...kdg2 sampai xleh nk handle..bkn x hepi mbe2 nk kawen..hepi sgt2...

tp

ble pk kan balik hubungan dgn si dia nie...jd pening kpla...cemburu dgn mbe2 x tentu pasal..

silap sha kat c 2 rsanya...cmpur adukkan menda nie...