~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Friday, February 11, 2011

40 Sen lah !!

huh...

pagi tadi aku keluar mengambil borang di pejabat RMC...selesai urusan...aku dan Gee pergi membeli sarapan pagi...mihun sup dan soto..(orang kirim, ibu mengandung)....setelah itu teringat pesan ida...

ida : sha, kalau ada karipap...tolong beli ya?
aku : okeh...

selesai mihun sup di bungkus...aku pergi ke gerai MakNani...mengambil 3biji karipap kentang, 3biji karipap sardin dan juga 3 potong roti sardin...

dengan yakinnya aku membayar...

RM3...

tiba-tiba...

adik : akak..kuih ambil berapa...?
aku : 9biji
adik : RM3.60 kak..sudah naik harga...40sen sebiji...
aku : huh?! okay...(sambil menghulurkan wang kertas RM1)

hurmm...semua naik harga..mengapa ya???

pening la aku macam ini...mahu mengeluh pun tiada guna...
aku sangat mengharapkan perubahan suatu hari nanti...
asyik sahaja harga barangan naik...tiada yang turun pun..
semakin hari semakin mahal...tiada semakin murah...

perbelanjaan perlu dihadkan...di pesan jangan berbelanja boros..
tetapi...ada sahaja pihak yang senang lenang menghabiskan duit
kami (rakyat)...

hurmm...entahlah...

cukai sana...cukai sini...sampai astro pun sudah ada cukai...

chopp chopp chopp shaaaaa...jangan nak lebih-lebih pula ya...




tidak sabar nyaaaa

No comments: