~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Thursday, December 27, 2012

Dah Datang Tempat Orang...Mahu Tunjuk Lagak Lagi???

selesai fitting baju....
pergi singgah makan...

en.tunang order kan...sebab aku memang dh flat...nantok gila ah...sampai terlelap atas meja...dalam kepala fikir...cmne nk drive jp g ni...nantok teramat yang sangat...

lepas tu menu yg di oder pon sampai....

aku tanya en.tunang...

aku : oder air apa tadi? sejuk ke panas?
en.tunang : panas...

pompuan tu pun letak air atas meja...en.tunang ckp elok2..."kak, sy minta air panas td"

dengan tidak disangka...pompuan tu...tengking en.tunang aku eh... "TADI TAK OYAK"

aku yang tadi ni tengah mengantuk gila-gila...tiba-tiba segar....hati aku dah panas ni...nk makan tak lalu...tp en.tunang rilek je...makan...aku tau dia dah tak lalu...tp masing-masing lapar...hari pun dah lewat....hadap je lah makanan tu...dengan hati yang tak berapa nak ikhlas..nak-naknya aku...

tgh2 makan...pompuan datang bawak air baru...

aku cakap...

aku : maaf ye nk tanya...tadi sy oder air panas ke air sejuk?
pompuan : td abe ni oyak nescafe o nipis kurang manis
aku : dia ada sebut panas lah...
pompuan : tak ado...dio tok sebut...(sambil angkat jari telunjuk No No No...ng kepala2 sekali)
aku : (guna isyarat tangan...suh dia BLAH)

aku ckp ng en.tunang..kurang hajar perempuan ni...nk makan pun tak lalu dah...tak apa...tunggu nak g bayar jp lg...sy nk g ckp ng tokey...kurang hajar sungguh...

sudahnya...makan x abes...minum air setitik pun tidak...

time bayar....

aku : berapa?
pompuan cashier : rm22.30 kak
aku : (hulur duet rm100 sekeping)
pompuan cashier : tak ada duit kecil kak?
aku : ITU PALING KECIK SAYA ADA...
pompuan cashier : ok ok...ni bakinya kak..
aku : okey terima kasih...tp sy nk ckp sikit boleh...tp awal-awal ni saya nak minta maaf dlu..kalo kata salah punca dari saya...saya minta maaf...pasal air tadi ni...saya oder air panas...dapat air sejuk...bila minta tukar..apesal tukang amek oder tu tengking2 kitorang? kitorang ni customer tau...customer datang sini makan bukan xde duet nak bayar...
pompuan cashier : siapa amek oder kak?
aku : jangan tanya saya siapa...staff awak tak ramai pun...nasihat kt dia..lenkali jgn tengking2 customer...kitorang datang nak makan..bila dah kena cmtu...selera nak makan pun hilang...
pompuan cashier : akak, sy minta maaf ya...air tu tadi tak payah bayar...sebab akak tak minum pun..
aku : NO..I PAY...i dah oder i bayar...i bukan miskin sangat pun...lenkali ingat ya...bgtau staff tu...jangan nk tunjuk sombong datang tempat orang...
pompuan cashier : sy minta maaf sgt2 kak..
aku : ok

terus blah..masuk kereta...

aku kesian dengan en.tunang..bantut selera dia nak makan...aku ni yg tgh2 nantok...terus segar..

mongoknya pompuan!



kesian kita kan?

No comments: