~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, May 10, 2010

Saya berbangga menjadi anak mereka

Saya Nursyazwani binti Murizan amat berbangga menjadi anak kepada

EN. MURIZAN BIN HUSAIN

and

PN. JAMALIAH BT ALI

maseh aku igt dahulu...keluarga kami...asalnye dr golongan sederhana...mama ayah dan aku hidup dalam keadaan yang sempurna...bermula dari bawah ayah membina kerjaya nya..begitu juga mama...aku y maseh kecil memperhatikan tingkah mereka...

aku menginjak dewasa...semakin murah rezeki mama dan ayah...biarpun terlalu banyak dugaan yang ayh tempuhi...mama sentiasa menyokong dan sentiasa berada di belakang untuk memberi sokongan kepada ayah...aku nampak hakikat itu...

ayh pernah hampir kecundang dan kecewa dengan beberapa perkara...termasuk hasil usaha kerjanya selama ini tidak d hargai...tidak d pandang...malah pernah d hina...ayh bertungkus lumus menyiapkan sesuatu perkara...tetapi nme ayah tidak d pandang...owang len y mendapat name atas hasil usaha kje tersebut...aku yang berdarah muda tika itu rasa ingin menuntut bela hak ayah...

begitu juga mama, beliau juga pernah mengalami nasib yang sama seperti ayah...owang memandang hina terhadap kerja yang dilakukan oleh mama...tp mama ayah begitu sabar dan tabah owang nye utk menghadapi dugaan dan cabaran...aku yang maseh berdarah muda...ingin bersemuka dengan mereka y sepatut nya...

biarpun aku tidak pernah lihat air mata ayh menitis di hadapan ku..tetapi pernah mama memberitahu...ayh pernah menangis kerana tidak mampu bg nya untuk menghadapi dugaan kerja yang sedang dialami...bg ayah terlalu berat dugaan yang perlu di tempuhi...terlalu berat untuk di galas...

namun...mama sentiasa memberi semangat kepada ayah...akhir nye...mama dan ayah berada di tempat sepatut nye di waktu ini...hasil kerja mereka selama ini di pandang enteng...akhirnya telah di pandang tinggi...dan d bangga kan oleh pihak yang bertanggungjawab...

aku...memerhati dalam diam...dan memahami kepayahan mereka...walaupun tidak mampu menolong...membantu...cukup sekadar aku menjadi pendengar setia kepada mama...mama dan ayah pada masa kini...adalah owang yang cukup disegani oleh masyarakat sekeliling...

tahniah kepada mereka-mereka yang pernah menutup periuk nasi ayah dan mama aku...aku doakan kalian idup sejahtera hendaknya...

sesungguh nya aku terlalu kagum dengan mama dan ayah....


pergi mane...??? diam je...??? [w-e-n-d-u]

No comments: