~ $aYaNg KaMu -Wendu Kamu~


Daisypath Anniversary tickers

Pengikut Saya....tQ...

Monday, May 16, 2011

Selamat Hari Guru



okay...
semua sudah lihat lencana di atas....ermm....kesemua lencana itu pernah ditampal, dijahit dan sebagainya di tudung aku...

aku pernah menimba ilmu di semua tempat yang tersenarai...aku berbangga kerana mempunyai banyak sekolah...dan mempunyai ramai guru...

aku akui, zaman persekolahan amat aku rindukan...apakan daya...manusia semakin dewasa...perlu tinggalkan sekolah dan membina hidup yang sempurna...

GURU;
tetap di sana menjadi penunggu yang setia di setiap sekolah...
menerima pelajar baru saban waktu...

kasih, sayang dan ilmu yang dicurahkan...
tiada bandingnya...
tiada kurangnya...

di sekolah...GURU sebagai ibubapa...

GURU;
mempunyai semangat yang tinggi...kesabaran yang tiada tandingnya....untuk menghadapi ragam pelajar...yang bukan sedikit bilangannya...tetapi tetap setia menjadi pengajar...

walau diherdik...
walau dicaci...
walau dimaki...
walau di benci...
walau hati disakiti...
walau perasaan di lukai..
walau apa sekali pun...

GURU
tetap menanti dengan penuh senyuman....
mendepangkan tangan...
menerima anak muridnya dengan penuh kasih sayang...

KINI,
adakah lagi GURU seperti itu,

Sukar untuk di temui...

aku harapkan..kepada bakal GURU...mengajar lah seikhlas hati...seperti GURU dahulu...kerana zaman sekarang pelajarnya lebih bijak dari GURU...
gunakan pendekatan sewajarnya...
bukan menggunakan kaki dan tangan... 
itu hanya akan meninggalkan dendam..

walau apa terjadi...
ilmu yang telah dicurahkan akan aku bawa sampai mati...

TERIMA KASIH GURU...

SELAMAT HARI GURU...


saya sayang cikgu saya lah!

No comments: